Trasigt nätagg, hjälp med felsökning.

Permalänk
Medlem

Trasigt nätagg, hjälp med felsökning.

Hejsan.

Sitter på ett Zalman ZM750-HP (http://www.zalman.com/Eng/product/Product_Read.asp?idx=197) Det är 2-3år gammalt och har i princip stått på 24/7 sen dess. Har drivit Asus P5k PRO, 6x hdds, 9600GT, 2x 120 2x 80 fläktar.

För säg ett år sen så har datorn börjat spöka vid start. Om jag tex. drar ut strömsladden och sedan stoppar i den igen och skall starta så får den inte tillräckligt med ström för att orka starta upp sig. Fläktarna går på halv varv och dioderna i fläktar osv flimrar. Stänger av den igen och låter den sedan stå med nätagget på on och strömkabeln i, i ungefär 10min och sedan startar den utan problem. Om datorn varit på och jag stänger av den och sedan sätter på den direkt startar den också utan problem. Men så fort jag bryter strömmen till nätagget så orkar den inte med. Sitter just nu med ett annat agg men testade stoppa i det gamla igen och nu orka den inte ens dra igång sin egna fläkt men jag får grön lampa på moderkortet.

Har hört att det skall finnas en automatsäkring i agget men om den nu skulle slagit ifrån av någon anledning och sedan fastnat där så skulle den väl inte släppa igen lite ström? Har öppnat agget och vad jag kan se så är ingenting bränt och fläkten spinner hur fint som helst.

Någon som har några ideér? Har inte så stor lust att köpa nytt för 1000kr.

// endy