Permalänk
Inaktiv

Vattenkylningspaket!

Hejsan kära sweclockers medlemmar. är lite newbie på de här med vattenkylning men ska försöka mig på att slänga upp det på min dator. har en AMD Phenom II X4 970 och 560ti SLI som jag hade tänkt kyla. undrar om någon hade kunnat slänga ihop ett billigt paket från någon hemsida då jag är ganska osäker på kompatibla block t.ex om man måste ha ett speciellt block för SLI eller bara 2 vanliga block. får kosta 2-3000 +- några hundringar.
tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Det är inte värt att vattenkyla ett 560ti. Om det finns block till det vill säga.

Permalänk
Medlem

Man behöver 2 block om man har 2 grafikkort, men för 560ti finns inga full cover block, man kan kanske hitta nått Universal GPU block som passar, men då måste du lösa minnets och VRMs kylning på nått annat sätt.

Vill du ha vattenkylda nvidia grafikkort är det i princip 570/580 du måste ha först i referensdesign

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pasehke:

Det är inte värt att vattenkyla ett 560ti. Om det finns block till det vill säga.

Skrivet av ggustavsson:

Man behöver 2 block om man har 2 grafikkort, men för 560ti finns inga full cover block, man kan kanske hitta nått Universal GPU block som passar, men då måste du lösa minnets och VRMs kylning på nått annat sätt.

Vill du ha vattenkylda nvidia grafikkort är det i princip 570/580 du måste ha först i referensdesign

men om ja skulle köpa 2 stycken 6950 och köra crossfire med dom går de att vattenkyla?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska du kyla både grafikkort och CPU är nog din budget lite snålt tilltagen, 2-3.000 räcker till en mer high end CPU vattenkylning, men vattenblock till grafikkort är inte så billiga, och du behöver till 2 kort...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300