Permalänk
Medlem

Kan inte göra 120hz

Tjena swec!

Jag köpte en ny dator i helgen och med lite strul att få igång allt så skulle jag ställa in skärmen på 120hz men det läget verkar inte finnas nu. Jag körde det med mitt gamla X295 grafikkort men nu finns det bara 60hz som högst. Måste man ha något program/speciell drivrutin för att kunna köra 120hz eller?

Grafikkortet jag har: Radeon HD 6970 skärm: LG W2363D (har 120hz "stöd")

Det jag har testat är att ladda ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet/skärmen + allt annat. Och så har jag bytt plats på slotsen, och så kör jag med DVI.

Vore grymt tacksam för svar!

Permalänk

Ladda ner amd catalyst . Den har många upplösningar med olika hz så kolla det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lax3N:

Det jag har testat är att ladda ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet/skärmen + allt annat. Och så har jag bytt plats på slotsen, och så kör jag med DVI.

Har du även testat byta plats på sladden? Dvs provat andra utgången på grafikkortet. Är väl bara en DL-DVI på korten

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Det är vanligt att bara en av DVI utgångarna klarar Dual-Link (DL), så du får kontrollera att Dual-Link DVI kabeln är kopplad till rätt DVI kontakt på grafikkortet.

Edit: Jag ser att macmann1 har påpekat samma sak.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Nu har jag bytt plats på sladden men det verkar inte vara någon skillnad vad jag kan se. Och i AMD catalyst kan jag ändra till 75hz men då ändras upplösningen till 1280 x 1024. Hm på förra datorn kunde jag ha 120 hz på 1920 x 1080 så man blir ju lite irriterad på att det inte funkar.

Några andra förslag?

Permalänk
Medlem

Om du har ett Asus EAH6970 DCII grafikkort så måste man ändra på en liten switch för att Dual-Link skall fungera, du kan läsa mer i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Om du har ett Asus EAH6970 DCII grafikkort så måste man ändra på en liten switch för att Dual-Link skall fungera, du kan läsa mer i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1039720-problem-m...

Tack som tusan!!!

Det kan jag säga hade jag aldrig kommit på själv tack tack tack