Två skärmar, grafikkortsstrul?

Permalänk

Två skärmar, grafikkortsstrul?

Jag är inte världens mest pålästa person när det gäller datorer, men lite kan jag. Så använd gärna inte de krångligaste termerna för att förklara saker för mig. Tack på förhand!

Jag har suttit på en 24" och 19" skärm nu ett tag. 24" har varit kopplad med en Hdmi direkt in till datorn och 19" med VGA direkt in till datorn. Idag råkade 19" gå sönder och efter att ha letat i källaren hittade jag en 21" som någon ställt ner där ganska nyligen. Jag tog upp den och upptäckte förtjust att den hade DVI ingång. Snabbt hämtade jag min kära DVI kabel och kopplade in den. Allting passade och datorn indikerade att två skärmar var inkopplade. jag verkställde men då förlorade jag signalen hos min 24" och 21" startade som "Main Desktop". Jag valde att 24" skulle vara "main" och då slängdes min bakgrundsbild på 24" upp på 21" och alla applikationer som var uppe försvann. Lösningen var att slita ur DVI kabeln och då startade 24" upp som en 24" ska starta och betedde sig precis som vanligt.

Frågorna lyder:

Varför kan jag inte ha min DVI (21") och HDMI (24")?
Är det för att grafikkortet är för dåligt (ATI Radeon HD 4550)?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

DVI och HDMI är signal kompatibla. kanske bara har ett digitalt output.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Nu har jag VGA i 21" och det funkar strålande. väldigt suddigt och tråkig upplösning. Det är något strul är det med DVI:n. finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollbajs:

Nu har jag VGA i 21" och det funkar strålande. väldigt suddigt och tråkig upplösning. Det är något strul är det med DVI:n. finns det någon lösning?

VGA har stöd för upplösningar en bit över HD. om det är suddigt sitter no en kontakt löst eller snerr

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Upptäckte att anledningen till att det var suddigt var att Phase och Sharpness på skärmens inställningar var helt fel.
nu är allting tillräckligt för att ögonen ska njuta.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollbajs:

Upptäckte att anledningen till att det var suddigt var att Phase och Sharpness på skärmens inställningar var helt fel.
nu är allting tillräckligt för att ögonen ska njuta.

Tack för hjälpen!

kan ju inte riktigt påstå att jag gjorde något men varsågod

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄