Problem med mitt nya antivirus! hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Problem med mitt nya antivirus! hjälp!

Idag så installerade jag ett nytt antivirus program ifrån comhem, eftersom mitt gamla northon löpte ut!
jag kan varken spela bfc2 eller bf3 betan, jag har stängt av brandväggen men det står fortfarande kan inte ansluta till ea, har försökt och låsa upp portar också men det funkar inte! vad ska jag göra ?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2008

Kortfattat, ta bort ditt nya antivirus och installera AVG free istället.
Fungerar alldeles utmärkt för att vara ett gratisprogram sålänge du använder din dator som vilken gamer som helst.
Surf, nerladdning, gaming osv.

Om du är en sådan som är av åsikten att gratis-antivirus är värdelösa dock så finns det i princip bara 2 betalprogram som är "enkla" att använda och administrera samtidigt som dem är riktigt bra, NOD32 samt Kaspersky.

Andra antivirus kan vara svåra att hantera samt ta upp lite väl mycket arbetsminne.
Om du har någon av följande program dock:
Panda Antivirus, Norton, Norman
Rekommenderar jag att -försöka- få bort dem från datorn omedelbart. Detta då dem är helt värdelösa, innehåller bloatware i sig själva, samt äter mer minne än ett riktigt virus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2003

Norton i sig är ett virus. Krävs dessutom ett removal tool för att få bort helt. Det är tom så att vissa Anti-Virus har denna removal funktion av Norton i sig.

Intel Core i7 6700k | Asus Maximus VIII Hero Alpha Z170 | Asus Strix GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) | EVGA SuperNOVA G2 650W | Samsung 950 Pro 512GB M.2 | In Win 303 | NZXT Kraken X61 | Asus Rog Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Jegic:

Idag så installerade jag ett nytt antivirus program ifrån comhem, eftersom mitt gamla northon löpte ut!
jag kan varken spela bfc2 eller bf3 betan, jag har stängt av brandväggen men det står fortfarande kan inte ansluta till ea, har försökt och låsa upp portar också men det funkar inte! vad ska jag göra ?

Du avinstallerade väl Norton först? Vad har Comhem för antinvirus? Är det F-secure som Telia så förstår jag att det inte fungerar och då skulle jag råda dig att avinstallera det också. Finns så många bra gratisalternativ numera som t.ex Microsoft Security Essentials, Avast och AVG (och i den ordningen enligt mig).

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du avinstallerade väl Norton först? Vad har Comhem för antinvirus? Är det F-secure som Telia så förstår jag att det inte fungerar och då skulle jag råda dig att avinstallera det också. Finns så många bra gratisalternativ numera som t.ex Microsoft Security Essentials, Avast och AVG (och i den ordningen enligt mig).

ja jag avinstallerade norton först, det är comhem f-secure

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Nu har ´jag laddat ner avg, måste jag öppna några portar eller avaktivera brandväggen innan jag spelar ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

det står unable to log in, när jag försöker komma in på bfc2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Nu tog jag bort avg också, körde helt utan virus skydd, men det funkar endå inte att spela, det står fortfarande unable to log in,

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Då kan vi ju stryka antivirus iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

kan det vara portarna ?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Kör du med router så prövar du att koppla modemet direkt till datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

`jag kör med kabel ifrån modemet direkt till datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Det kan mycket möjligt fortfarande vara antivirusprogrammen som ligger och spökar. Använd dig av Norton removal tool för att få bort hela Norton. Finns även ett liknande program till F-Secure som jag råder dig att köra.

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 9.10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Jegic:

`jag kör med kabel ifrån modemet direkt till datorn

Två saker du kan testa:
1) Återställ brandväggen: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Restore-Windows-F...
2a) Nollställ TCP-stacken med hjälp av FixIT: http://support.microsoft.com/kb/299357
2b) Nollställ TCP-stacken med följande kommando:

netsh int ip reset

och

netsh winsock reset

Edit:

Skrivet av Jegic:

det står unable to log in, när jag försöker komma in på bfc2

Såg inte detta. Har du möjlighet att lägga upp en skrämdump? Om du nu kommer åt internet men inte BFC2 så kanske det är dina användaruppgifter det är fel på?

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

vad är skrämdump ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

för när jag vill spela bf3 betan så står det faild to ping closest serves, please try again if this happens frequently , check your firewall setting, men jag har stängt av brandväggen men det står fortfarande samma sak

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Tryck på printscreen så tar du en skärmdump...

Skickades från m.sweclockers.com

I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 2*240gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1kw Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL/SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Dr.Mabuse:

Två saker du kan testa:
1) Återställ brandväggen: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Restore-Windows-F...
2a) Nollställ TCP-stacken med hjälp av FixIT: http://support.microsoft.com/kb/299357

netsh int ip reset

och

netsh winsock reset

Edit:

Såg inte detta. Har du möjlighet att lägga upp en skrämdump? Om du nu kommer åt internet men inte BFC2 så kanske det är dina användaruppgifter det är fel på?

vad är skärmdump? print screen ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Dr.Mabuse:

Två saker du kan testa:

netsh int ip reset

och

netsh winsock reset

Edit:

vad vill du ha printscreen på

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

jag får inte url från bilen, så kan ej lägga in printscreen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

print screen, in i Paint, Ctrl-V, spara bilden, ladda upp på Tinypic.com eller nåt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

orkar inte mer, det vägrar ju funka vad jag än gör ?