Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Stort problem med betan

Hejsan

Jag har ett ganska sort problem när jag spelar BF3 betan på Caspian Border. Det blir som stora svarta spikar eller vad man nu ska kalla det, här är en video så ni förstår bättre

Har ni några förslag på vad det kan vara?? Jag ställde en fråga på Battlefield 3 betans forum och där sa dem att det kan vara grafikkortet som överhettar, men någon annan sa att det kan vara betan själv som det är fel på. En person hade även detta problem på xbox!

Mina specs är i videon så titta på den först och om ni vet något om det eller har förslag på vad jag ska göra så skriv gärna

Tack på förhand
/Carl

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Överhettning skulle jag tro.

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2011

Det är något med grafikkortet i alla fall. Chansar på att det är sönder. Detta som du har är "artifacts" som oftast brukar komma när grafikkortet snart är rökt.

CPU:Intel core i7 3770K @ 4.7 ghz, +0.125 offset spänning (Hyper 212 push-pull) GPU: ASUS GTX 1080 TI STRIX OC @ 2050 / 11580mhz MINNE:16gb Corsair Vengeance 1600mhz @ 8-9-8-24, 1.5v MODERKORT:Asus P8z77-V PRO NÄTAGG:Antec High Current Gamer 900w SSD: Samsung SM843 480gb, Samsung 830 256gb, Samsung 840 PRO 256gb CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium @ 6 fans LJUDKORT: ASUS Xonar Essence STX HÖRLURAR: QPAD QH-90 OS: Windows 10 PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2009

Lite off-topic, men betan slutar imorgon så det är nog inget speciellt att oroa sig över, då dom säkert fixat det till fulla spelet

Mobiltelefon: iPhone 6S Plus 32GB
Bildskärm: Dell Ultrasharp 30" 2560x1600
Datorsystem: Intel Core i7 4790K @ 4.0GHz - AMD Radeon R9 290x 4GB OC - Asus Maximus VI Gene - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimtar - Corsair VOID Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Grafikkortet är bara 3 veckor gammalt, så det kan knappast vara "rökt" vi får hoppas att det bara är betan för annars får man väl skicka tillbaka grafikkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Carlhkh:

Grafikkortet är bara 3 veckor gammalt, så det kan knappast vara "rökt" vi får hoppas att det bara är betan för annars får man väl skicka tillbaka grafikkortet

Fick ungefär likadant med mitt första 5870 som jag RMA:a, jag tror att det är något med grafikkortet så prova att köra furmark i 6 timmar och se ifall du får några artifacts eller liknande problem så som: Grafikkorts drivrutinen har slutat fungera med mera.

CPU:Intel core i7 3770K @ 4.7 ghz, +0.125 offset spänning (Hyper 212 push-pull) GPU: ASUS GTX 1080 TI STRIX OC @ 2050 / 11580mhz MINNE:16gb Corsair Vengeance 1600mhz @ 8-9-8-24, 1.5v MODERKORT:Asus P8z77-V PRO NÄTAGG:Antec High Current Gamer 900w SSD: Samsung SM843 480gb, Samsung 830 256gb, Samsung 840 PRO 256gb CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium @ 6 fans LJUDKORT: ASUS Xonar Essence STX HÖRLURAR: QPAD QH-90 OS: Windows 10 PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Carlhkh:

Får precis samma problem med mitt 3 månader gamla gtx 560 ti hawks.. det är inget fel på grafikkortet, stäng av hbao, aa och aa post,starta om spelet så kmr det sluta, omdet inte gör det så ladda ner de senaste beta drivrutiner till bf3.. detta beror oftast på att grafikkortet inte klarar av AA på fullt, för mig funkar det iallafall:), men jag ska testa med de på när spelet + riktiga nvidia drivrutiner kmr ut =).
Säg till mig sen om det funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Tack så jättemycket för svaren.
@general_arthu jag testar det imorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Carlhkh:

Tack så jättemycket för svaren.
@general_arthu jag testar det imorn

mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2005

De här har jag stött på om man har klockat kortet för mycket.. men som någon ovan nämner.. jag skulle inte tänka på de för mycket just nu.. du borde få samma fel i fler spel i så fall.

vänta på riktiga spelet..

/k

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Detta händer bara i battlefield 3 på Caspian border, men när jag gjorde som General_Arthur sa så slutade det, Tack så mycket! Nu verkar problemet vara löst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Carlhkh:

Detta händer bara i battlefield 3 på Caspian border, men när jag gjorde som General_Arthur sa så slutade det, Tack så mycket! Nu verkar problemet vara löst.

Härligt o höra antingen är det bugg eller drivrutiner, så ny riktig drivrutin + spelet borde det fixa detta, får testa då:) lycka till!