HD 6870 Drivrutinerna har slutat svara och har återställt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2010

HD 6870 Drivrutinerna har slutat svara och har återställt?

Tjenare!

Jag har byggt ihop några dator från scratch men denna gång verkar det inte gått vägen.
Jag har köpt mig två stycken XFX 6870 Black Edition för att ha i crossfire men en uppsjö med roliga problem upstår då jag försöker dra igång det hela.
Jag har flera gånger gått "röda fält" över hela skärmen och spontant känns inte rött som en rolig färg. Vid uppstar brukar det resultera i blue screen men de gånger windows startas så ser allt normalt ut. MEN! skrämen delas upp och höger syns på vänstersidan och vise versa. Skärmen blir svart och sen dyker det upp en text som säger drivrutinerna har slutat fungera och har återställt.

Jag har installerat om drivrutinerna och hela windows 7 home edition. Kör just nu med bara ett kort i och samma problem uppstår fortfarande. Kör stresstester och DIREKT när man startar något som får kortet att tänka så ballar det ur. Bara launchern till wow gör att skörmen går banans.

Nätagget CM 1000w silent pro
2x XFX HD 6870 BE
Asus p67 sabertooth

Kör nu på min F4 samsung lagringsdisk då SSD disken verkar lagt av också!
off-topic är att ssd disken fått bluescreen med 0x00004f något och sen boot device not found.

Men åter till grafikproblemet reklamera kortet? eller är det något vajsing med moderkortet snarare att pci-e platserna är sönder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Ett (kanske båda, men det är ej troligt) av grafikkorten är defekt eller överhettas. Testa med korten ett och ett och se vilket av dem dom strular.

EDIT: såg att du kör med bara ett av dem nu. Är det samma med andra kortet?

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB Corsair DDR4 3200 | MSI 1080ti Gaming X | Intel 600p 1TB M.2 SSD | Dell UP3017 |