Battlefield 3 Jet - Joystick?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på huruvida om det finns någon converter mellan de gamla joysticks till nyare portar? Från 15 polig till eventuellt vad nu som används idag. Har nämligen en gammal joystick som ligger men aldrig kunnat använda mycket, inte ens till ett moderkort som är 6år gammalt.

Vet att det finns 15-pin till USB men de är svåra att få tag på och priset gör det nästan inte mödan värt, då tjänar jag nästan mer på att införskaffa en sprillans ny med fler knappar och funktioner. Finns det fler tro? Vill gärna testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazarov:

Sprang på en Logitech Wingman Extreme 3D för 20.- och en Saitek Cyber för 10.- i återvinningsbutiken på orten. Tydligen är inte Joystickar det hetaste på pcmarknaden idag och folk slänger iväg nästan helt oanvända saker
Fick dock komplement köpa en gameport/usb konverter för 25.- på ebay men det var det värt.
Så släng ett öga i lokala loppis butiken innan ni skickar beställningar...

mvh
Lazarov

Skrivet av zin:

Någon som har koll på huruvida om det finns någon converter mellan de gamla joysticks till nyare portar? Från 15 polig till eventuellt vad nu som används idag. Har nämligen en gammal joystick som ligger men aldrig kunnat använda mycket, inte ens till ett moderkort som är 6år gammalt.

Vet att det finns 15-pin till USB men de är svåra att få tag på och priset gör det nästan inte mödan värt, då tjänar jag nästan mer på att införskaffa en sprillans ny med fler knappar och funktioner. Finns det fler tro? Vill gärna testa

http://www.tvps.com//BVModules/SmartView/ZoomImageFramer.aspx...

Jag hittade en Logitech Wingman Extreme Digital 3D på lokala loppisen för 10kr men jag hittar ingen bra converter till den. Det jag hittar på ebay är http://www.ebay.com/itm/USB-15-pin-Gameport-Converter-Racing-... men det står "Not compatible with Logitech Wingman Joysticks, Microsoft Sidewinder Force Feedback joysticks." så jag blir väldigt osäker på att hitta en converter som kommer funka med stickan.
Någon som vet någon bra lösning? (annars köper jag en begagnad Saitek Cyborg Evo här i stan för 200kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Köpte du en sådan? Hur kändes den? Sneglar lite på den själv faktiskt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)