Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

AMD OverDrive

Hej!
Tänkte fråga om det är någon som har erfarenhet av AMD OverDrive:s "Auto Clock".

Är det bra?
Hur mycket prestanda tjänar man?
Tar datorn skada eller lägger den sig på en stabil nivå?

Är ganska ny på det här med överklockning, så behöver upplysas inom detta

Nuvarande rigg: CPU: AMD 8350 FX, GPU: Sapphire R9-290X Tri-X OC, Moderkort: Asus Crosshair V Formula-Z, HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Fractal Design Kelvin S36 med Noctua NF-F12, Chassi: NZXT Phantom 820, PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 1000W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Har inte vågar köra den på Auto clock än ^^
dom varnar att de kan ta skada men har man bra kylning tror jag inte det är nån större fara

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm BenQ 32'' BL3200PT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av S-FighterPilot:

Hej!
Tänkte fråga om det är någon som har erfarenhet av AMD OverDrive:s "Auto Clock".

Är det bra?
Hur mycket prestanda tjänar man?
Tar datorn skada eller lägger den sig på en stabil nivå?

Är ganska ny på det här med överklockning, så behöver upplysas inom detta

Har du fått några bra svar på detta?
Är själv rätt nyfiken på vad som skulle hända om jag skulle ta bort min klockning från bios o köra AMD OVERDRIVE, jag kör 2 x HD6990 i crossfire. AMD overdrive klockar väl även grafikkorten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Vad jag vet så kan man välja vad man vill påverka i AMD Overdrive. Antingen CPU:n eller GPU:n.

Nuvarande rigg: CPU: AMD 8350 FX, GPU: Sapphire R9-290X Tri-X OC, Moderkort: Asus Crosshair V Formula-Z, HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Fractal Design Kelvin S36 med Noctua NF-F12, Chassi: NZXT Phantom 820, PSU: Cooler Master Silent Pro Gold 1000W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Överklocka aldrig processor med programvara. Detta är den generella konsensus som gäller. Jag har själv testat overdrive när jag hade en phenom II x3, det gick inte bra. Knappast skadligt men det är svårt att få stabilt. Överklockning görs bäst i BIOS.

Laptop: ASUS-G751JY