Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Hjälp med OCCT

Hej! Håller på o stresstestar ny överklock på min i7 930. Jag skruvade upp den till 4 Ghz på 1,26 vcore med LLC på och minnena i ca 1100 på 1,65. Jag får error efter några minuter i OCCT Linpack. Tänkte såklart att jag måste höja vcore o köra igen, provade o höja lite och samma sak händer. Provade sedan att sätta cpun på sin fabriksfrekvens 2,8 och allting på auto igen. Jag får även då error i OCCT. Är det min cpu det är fel på eller är det programmet?

Jag har gott om kylning så där är det ingen fara.

MvH

Filip

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Reseta Cmos, så är du 110% säker på att allting är som det ska.
Förövrigt så kan det vara minnena det är fel på, Kör Prime95/Memtest 86+ flertal timmar för att klargöra att minnena inte är defekta.
Men såvitt jag vet så stressar inte OCCT Linpack minnen, men man vet aldrig.

Mvh

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 10.1

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Jonssown:

Reseta Cmos, så är du 110% säker på att allting är som det ska.
Förövrigt så kan det vara minnena det är fel på, Kör Prime95/Memtest 86+ flertal timmar för att klargöra att minnena inte är defekta.
Men såvitt jag vet så stressar inte OCCT Linpack minnen, men man vet aldrig.

Mvh

Tack för svar! Jag tror ett av mina ram-minnen har gått sönder. För jag provade alla dimms separat i memtest allt på stock och får fel på en dimm ganska snabbt. Kom sedan på att när jag klockat innan har jag kört dom på 1,65V och dom är specade för 1,5. Är det det som gjort skada?

Beställer ändå nya minnen nu när de e så billigt me ram.

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb