Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

HAF x USB 3.0 frontportar

Hej, jag funderar på att köpa ett HAF x chassi men jag undrar om man måste ha någon särkilt moderkort för att båda USB 3.0 portarna på framsidan ska funka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Okt 2011

Du måste ha ett moderkort med 3.0 USB-portar på baksidan, alltså inte interna utan externa portar
Du drar sladdarna igenom chassiet och sätter dom i portarna bak på moderkortet, finns tre stycken öppningar för att dra ut sladdarna igenom!

EDIT: Det visar sig att CoolerMaster inte uppdaterat sin hemsida på länge eller ngt, för jag fick mitt chassie idag och där är front USB 3.0 intern och inte extern!
Alltså måste du ha ett moderkort som stödjer USB 3.0 internt, sen är det bara att tuta och köra!

EDIT2: Jo, efter att ha monterat ihop hela burken så ser jag att det även följer med en adapter för att sätta på den interna kontakten så man får två externa kontakter, alltså kan USB 3.0 frontportarna fungera med antingen interna eller externa USB 3.0-portar!
Nu har jag inget mer att tillägga!

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]