Vilket super-lim för att fästa ihop Hårdplast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grums
Registrerad
Okt 2008

Vilket super-lim för att fästa ihop Hårdplast?

Hejsan, Undrar om någon kan tips om något bra superlim som håller ihop hårdplast riktigt bra !? Var en Fläkthållare i ett chassi som gick sönder, som jag verkligen skulle behöva med sätta ihop med superlim, Men kan noll om vilket lim man ska använda.

ALIENWARE Predator 2 Svart Chassi | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | Creative SB x-fi titanium fatal1ty pro | Razer Blackwidow 2016 Stealth | Razer Deathadder 2013 | Razer Tiamat 2.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jul 2011

Jag kan tyvärr inte svaret på detta då det kan bero på vilken typ av hårdplast som det är. Cyanacrylatlim brukar funka om det inte är en "fet" yta på plasten. Många gånger går det med ett lim som löser plasten (lösningsmedel) men då brukar det behöva vara en hård mjukplast som PVC eller polyeten.

Har du en lös bit av det som gått sönder så kan du ju ta med den till din byggvaruhandel och har du tur så är det någon som kan hjälpa dig hitta ett bra lim. Ännu bättre kan vara om du också hitta en stämpel på plasten som talar om vad det är, förpackningar brukar ha dessa i botten men saker som inte är tänkta att återvinna lika lätt har ofta inte en sådan stämpel.

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2003

2 komponents epoxy, var noga med rengörning innan bara.

Skickades från m.sweclockers.com

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grums
Registrerad
Okt 2008

Okej För jag TROR att fläkthållaren räknas som hårdplast iaf. Annars får jag helt enkelt ta med objektet till clas ohlsson/biltema?

Är det sånt här jag ska använda? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164767539 "loctite" har för mig att det är den som det görs reklam på? Men iaf, så verkar de finns flera olika.. så vilken ska jag ta? Det behövs sitta STENHÅRT, och ändå vara så att de går böja lite,för att är som "hake" som gör att fläkten sitter fast!

ALIENWARE Predator 2 Svart Chassi | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | Creative SB x-fi titanium fatal1ty pro | Razer Blackwidow 2016 Stealth | Razer Deathadder 2013 | Razer Tiamat 2.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Funkar nog perfekt att använda vanlig superlim!

En av många: Loctite super attak precision.

Finns att köpa på närmaste Ok/Statoil/mack m.m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grums
Registrerad
Okt 2008

Okej! ska kollas upp vore ju gött om man slapp åka 2-3mil för att köpa ett jädrans LIM!