Permalänk
Medlem

Mini ITX Projekt "Helios One Design"

Spännande Mini Dator project

Idéen kom till mig efter jag surfat lite på intranätet, och tänkte lite på filmen Sahara aka den stora solfångar-grejen ute i öknen (i filmen såklart)

Om ingen vet var jag snackar om, så är här en sådan jag menar:
http://www.orrenmerton.com/site/wp-content/uploads/2010/10/Mo...

Tack vare dessa blev projektet möjligt!

Eizo.se
Autosol.se
Optimera.se
Scythe-usa.com
Fractal-design.com
Ink66.com
Dalhems.se
Pondteam.se
TreG.se
Kingston.com
Club-3d.com
Pulsab.se
www.daprex.se

Njut av bilderna, dom beskriver bättre än jag kan skriva! Glöm inte rösta btw

Mini ITX Projekt "Helios One Design"

Permalänk

Ser bra ut, men exportera dina bilder ist för att ta kort på dom, så ser man bättre, ligger under exportera till 2D eller något liknande..

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

vad är tornet till? ser ut som ett kyltorn till ett kärnkraftverk :S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Hedersmedlem

Ser bra ut väntar med poäng tills det är mer klart

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt , det här ska följas!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

vad är tornet till? ser ut som ett kyltorn till ett kärnkraftverk :S

Håller med, berätta gärna lite mer om varför just du valt denna lustiga design ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Skulle gissa på att han har någon typ utav ventilation utifrån in eller till någon AC ev kanske en kopparpott för klockning med torris/kväve, lite mysko ser det ut och TS verkar inte vara speciellt aktiv gällande att svara på kommentarer skulle var roligt att höra förklaring =D

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Distiller:

Skulle gissa på att han har någon typ utav ventilation utifrån in eller till någon AC ev kanske en kopparpott för klockning med torris/kväve, lite mysko ser det ut och TS verkar inte vara speciellt aktiv gällande att svara på kommentarer skulle var roligt att höra förklaring =D

Ursäktar sent svar, haha väldigt intressanta tankar du hade där funktionsvis är det endast design (tornet) fast du gav mig en hel del tankar också
Vi fr väll se hur det blir

Permalänk
Entusiast

Inte för att vara sån men jag tror inte du menar "intranätet"

Ser fram emot det färdiga resultatet! Älskar egna byggen, skissar på ett eget för tillfället

Permalänk
Medlem

Helios One?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Inte för att vara sån men jag tror inte du menar "intranätet"

Ser fram emot det färdiga resultatet! Älskar egna byggen, skissar på ett eget för tillfället

haha ja jag såg de nu xD skrev fel (a)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Helios One?

ja precis haha älskar fallout 3 btw <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av robb4n:

ja precis haha älskar fallout 3 btw <3

Det är EPISKT. Sitter med New Vegas, kört i 52 timmar än så länge och har mycke kvar *haha*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Det är EPISKT. Sitter med New Vegas, kört i 52 timmar än så länge och har mycke kvar *haha*

haha aa fallout 3 kan man spela i en evighet xD haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robb4n:

haha aa fallout 3 kan man spela i en evighet xD haha

Om man hade tid :/ Lirat Fallout NV i 400Hr och känns som en Kvart xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

*suktar efter fräscht fallout* han suttit måååååååånga timmar =D

Edit:
OT kul ide! nu vill vi ju ha lite apocalypse/capital wasteland skick på grejjerna å! istället för hdd led sätt en "giegermätare" som svajar =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kel:

*suktar efter fräscht fallout* han suttit måååååååånga timmar =D

Edit:
OT kul ide! nu vill vi ju ha lite apocalypse/capital wasteland skick på grejjerna å! istället för hdd led sätt en "giegermätare" som svajar =D

Sätt till en sak som sprakar i takt med

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Om man hade tid :/ Lirat Fallout NV i 400Hr och känns som en Kvart xD

ja eller hur xD haha tiden bara rinner iväg xD

Permalänk
Medlem

Ska du proppa i ett MARS II eller drar rökmaskinen 700w? Intressant bygge för övrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

ser ut som att grafikkortet kommer sticka ut ganska mycke

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderström123:

ser ut som att grafikkortet kommer sticka ut ganska mycke

hahahah ja så in i helsike xD återstår o se

Permalänk
Hedersmedlem

roligaste kommentaren "Farsan tyckte de liknade en golvbrunn" o de gjorde det också haha:) men slutresultat blir annorlundare hoppas jag väntar på slutresultatet men det börjar luta mot en 5 poängare! snyggt jobbat. en fråga bara är ditt material sponsrad ? imed du skrev var du fick allt ifrån.. keep up the good work!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Bara jag som är svag för grön PCB...? Tycker det är så sjukt snyggt!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Gtx 480 designen ser ju riktigt bra ut, OnT trevligt bygge. Alltid roligt med nya vågade designer

Skrivet av onYYx:

Bara jag som är svag för grön PCB...? Tycker det är så sjukt snyggt!

Jag tycker att grön pcb är så förbannat fult aja smaken är som baken, delad.

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk

Ser bra ut! kepp working!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Hedersmedlem

ska du ha vattenkylning också?? ser ut lite grann som de... pga vattentanks liknande saken som är brevid det stora polerade röret (på ritningen)... lite rörigt hoppas du förstår vad jag menar...

EDIT: sjuk kille som bygger om sitt case.. den värsta av sin sort nu skojar ja inte
http://youtube.com/user/RONLEEC1#p/u/0/DjqVHsZ_d1U

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

ska du ha vattenkylning också?? ser ut lite grann som de... pga vattentanks liknande saken som är brevid det stora polerade röret (på ritningen)... lite rörigt hoppas du förstår vad jag menar...

EDIT: sjuk kille som bygger om sitt case.. den värsta av sin sort nu skojar ja inte
http://youtube.com/user/RONLEEC1#p/u/0/DjqVHsZ_d1U

wow, inte dåligt skillad han va heller! Man blev lite sugen på att börja modda... Dock är inte plånboken det

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

ska du ha vattenkylning också?? ser ut lite grann som de... pga vattentanks liknande saken som är brevid det stora polerade röret (på ritningen)... lite rörigt hoppas du förstår vad jag menar...

EDIT: sjuk kille som bygger om sitt case.. den värsta av sin sort nu skojar ja inte
http://youtube.com/user/RONLEEC1#p/u/0/DjqVHsZ_d1U

aa, fattar va du menar, har tänkt lite på de med, fast vi fr se,, inte säkert om ja kör vatten också

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Bara jag som är svag för grön PCB...? Tycker det är så sjukt snyggt!

hahaha ja håller me xD sjukt fult.. huvudsaken är att de inte kommer synas bara ute efter effekten >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

roligaste kommentaren "Farsan tyckte de liknade en golvbrunn" o de gjorde det också haha:) men slutresultat blir annorlundare hoppas jag väntar på slutresultatet men det börjar luta mot en 5 poängare! snyggt jobbat. en fråga bara är ditt material sponsrad ? imed du skrev var du fick allt ifrån.. keep up the good work!

haha låter lovande nää, får mkt rabatter å sånt ^^,