Ati Drivrutiner problem vid extend till annan skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2004

Ati Drivrutiner problem vid extend till annan skärm

Hej,
Jag har aldrig haft problem med ati drivrutinerna, men sen jag installerade battlefield beta drivrutinerna har det börjat krångla.

Jag kör min vanliga skärm, sedan har jag haft projektorn kopplad med HDMI till mitt ATI 5850, sen har jag gått in i catalyst och valt extend till projektorn när jag velat se på film.
I beta drivrutinerna fick jag aldrig något "vill du behålla inställningarna?" så efter ~15sek så ställde det om sig till bara en skärm.
Provade att nedgradera till 11.9, men även samma problem där.
Provade att nedgradera till 11.8, men även där kvarstår samma problem....

Vad har hänt? och vad ska jag göra?
Jag har avinstallerat ATI suiten varje gång innan jag installerat nya drivrutiner.

Kan även tillägga att jag lyckats få bilden att stanna på projektorn nu, men så fort jag skriver en bokstav här så flimmrar projektor bilden...

Tacksam för hjälp

//Marcus

EDIT: I windows skärmhanterare kan jag utvidga skärmen till projektorn och behålla inställningarna, men flimmret kvarstår.
EDIT: Verkar som att ATI overdrive funktionen gjorde så att det flimmrade... (slog även på det för att få lite mer fps i battlefield) men får fortfarande inte catalyst att "bekräfta" 2 skärmar, utan det ställer om sig efter 15sek.

• Corsair Obsidian 750D • i5 4670K @ 4.5 Ghz • Corsair H110 • Windforce GTX780 • Asus Maximus VI Hero
• Corsair 4x4gb (16GB) • Corsair RM750 • Samsung 840 250GB • Windows 10 Pro