Permalänk
Medlem

Söker Crossfire

Hellu!

Jag söker moderkort till 1156 som ska klara crossfire 8x/8x eller 16x/16x.
Vilka alternativ finns det på marknaden idag? Vilket moderkort rekommenderar du? Ska du uppgradera så jag kan få köpa ditt?
Jag har inte skitmycket pengar, så det skulle vara rovligt om ni kan guida mig till något fint...
Ingen lust/plånbok att köpa ny processor heller..

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Medlem

Måste det vara x8? Annars duger ju de flesta billiga moderkort, t.ex det jag har nu.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Måste det vara x8? Annars duger ju de flesta billiga moderkort, t.ex det jag har nu.

Aha. Men hur mycket förlorar du på 4x egentligen?
Allt blir ju en prestandaökning för mig iofs...

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hinreich:

Aha. Men hur mycket förlorar du på 4x egentligen?
Allt blir ju en prestandaökning för mig iofs...

Testa googla. Men på GTX480 i SLI har jag för mig att det va 4-5% kanske. Ingenting att direkt snacka om enligt mig.
Jag själv har inte testat hur bra skalningen är, men jag märkte ju definitivt en ökning när jag satte in det andra kortet

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer. Med 5770 verkar det funka helt ok med 16x/4x.
Nu blev plånboken lycklig.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk

Satt och lästa ganska intensivt på det där för någon dag sen jag med då jag funderade på CF och de är som Rydisen säger, de är bara några minimala procent antal som man tappar ( så länge det är ett 2.0 kort) är det 1.0 så tappar man mycket mer

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]