Permalänk
Medlem

Räcker 500 w?

Jag ska just uppgradera burken med en Intel i5 2500 samt ett Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX. Till det en SSD som operativlagring samt ett par vanliga ("gröna") HDD, nätverkskort, kortläsare samt DVD-brännare. Räcker 500 w till när allt går på max (vilket iofs lär inträffa rätt sällan - men sällan är ofta nog)? Monterar i mitt gamla chassi, en Antec Sonata III: http://www.inet.se/artikel/6900370/antec-sonata-iii-500w-svar...

Permalänk
Medlem

560 eller 560 Ti? Fast det spelar egentligen inte så stor roll, 500W räcker.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Medlem

560 = 450W
560 Ti = 500W

Det här är vad de rekommenderar för watt styrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

560 = 450W
560 Ti = 500W

Det här är vad de rekommenderar för watt styrka.

fast dom räknar med att du typ har 8 hdd's överklockar din dator till det extrema och kör med 5 fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

560 = 450W
560 Ti = 500W

Det här är vad de rekommenderar för watt styrka.

Rekommendationer är ganska överdrivna vad gäller grafikkort och nätagg, http://www.techspot.com/review/359-nvidia-geforce-gtx-560ti/p... som du ser behöver du inte ens ha 400w om man har ett vettigt 80+ agg, och ja det är system som står längst upp innan ni drar slutsatser.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wully:

fast dom räknar med att du typ har 8 hdd's överklockar din dator till det extrema och kör med 5 fläktar

hårddiskar och fläktar drar dock väldigt lite... Dem räknar snarare så att dem ska vara helt på det gröna, även dåliga nätagg skall kunna klara lasten, så att inte dem får skiten sen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Agget i Sonatan ska klara det!
Nu är Sonata 3 ingen höjdarlåda ventilationsmässigt, så fläktarna får nog jobba en del... Men det ska funka!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tack, det var klara besked. Jaha det var ju inte Ti upptäckte jag - trodde först det. Hoppas det håller ett tag ändå (det är som ersättning för ett hd 6670 som jag valde att utnyttja ångerrätten på).