Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Övik
Registrerad
Maj 2010

HD6970 visar 768mb?

Tjo, jag har märkt i vissa saker t.ex 'Dxdiag' och 'Can You Run It' att det står att grafikkortet jag har är på 768mb, något fel eller?, märker inte direkt någon dålig prestanda men vill vara säker

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Har sett någon annan här som hade samma fel har jag för mig. Testat söka eller googla?

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2, CMC2S2, DB1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
löddeköpinge
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av AxXeNiCe:

Tjo, jag har märkt i vissa saker t.ex 'Dxdiag' och 'Can You Run It' att det står att grafikkortet jag har är på 768mb, något fel eller?, märker inte direkt någon dålig prestanda men vill vara säker

Nej, det ska vara så, AMD råkade släppa vissa grafikkort med 768MB minne. Det är ett fel som gjordes när dem gjorde korten. Vissa hade oturen att få ett sådant.

[CPU:AMD FX 8120 4.5GHZ [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av cappe:

Nej, det ska vara så, AMD råkade släppa vissa grafikkort med 768MB minne. Det är ett fel som gjordes när dem gjorde korten. Vissa hade oturen att få ett sådant.

Ööö. Har du någon källa på det? Detta har jag aldrig hört talas om innan.
Det är ju ett direkt produktionsfel i så fall. Har kortet inte sålts som ett 768mb-kort så skall det inte heller ha 768mb

Jag tror att det beror på att tjänsterna som använts för att identifiera hårdvaran helt enkelt visar fel. "Can you run it" är väl exempelvis ganska känt för att inte ge riktigt korrekt information.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
löddeköpinge
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Söderbäck:

Det är ju ett direkt produktionsfel i så fall. Har kortet inte sålts som ett 768mb-kort så skall det inte heller ha 768mb

Jag tror att det beror på att tjänsterna som använts för att identifiera hårdvaran helt enkelt visar fel. "Can you run it" är väl exempelvis ganska känt för att inte ge riktigt korrekt information.

Jag trollade. Nej ''Can you run it'' är inte helt pålitligt ladda ner gpu-z bara.

[CPU:AMD FX 8120 4.5GHZ [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Falköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Söderbäck:

Haha nej, jag får 5.5gb vram med 6870CF

Corsair Obsidian 900D, Intel Core i7 6800k@4.2ghz/1.290v, Asus Rampage V Edition 10, Asus Strix GTX 1080, Corsair Vengeance LPX 3000mhz 4x4gb, Corsair RM650i

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av AxXeNiCe:

Nej det är inget fel på ditt kort.
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1046832-grafikmin...

Skrivet av cappe:

Om det var ett försök till skämt var det inte lyckat, tänk om han hade lurats att göra RMA på kortet? om man lämnar in en felaktig RMA kan man ibland behöva betala några hundra för felsökning och frakt.

AMD Ryzen 7 1700 | https://valid.x86.fr/bvpyq6 | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av cappe:

Jag trollade. Nej ''Can you run it'' är inte helt pålitligt ladda ner gpu-z bara.

Ja, det var ju ganska onödigt att hitta på falska grejer medvetet när någon sitter och faktiskt är orolig.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Var ganska uppenbart att han inte var seriös.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
löddeköpinge
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av El_Raspberry:

Ja jo det trodde jag också....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Övik
Registrerad
Maj 2010

Thanks

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av El_Raspberry:

Skrivet av cappe:

Ja jo det trodde jag också....

För oss kunniga kanske men inte för nyburgarna. Ironi fungerar inte bra på internet och bör undvikas på forum där legitima frågor ställs.

EDIT: Hade inte jag själv vetat bättre och varit mer uppdaterad så hade jag också absolut tagit ditt inlägg på allvar.

Laptop: ASUS-G751JY