Release date BF3 i världen!

Permalänk

Här är en komplett sammanställning av de olika tidpunkterna för releasen av BF3.

Citat:

Battlefield 3 Release Dates By Country (Xbox 360, PS3, PC)

October 25, 2011
USA, Canada, Singapore

October 27, 2011
Denmark, Finland, Netherlands, Germany, France, Spain, Norway, Sweden, Australia

October 28, 2011
UK, Poland, Czech Republic, Italy

Asian release dates for the game are unknown, but we would expect the digital version to be released on 25th of October in these countries: India, China, Korea, Taiwan, Hong Kong, Japan, Russia. Given Portugal's proximity to Spain, it may be likely it will be released on the 27th there. Mexico may get it on the 25th and Brazil may get it on the 27th. Hungarian fans of Battlefield 3 should expect an October 28th release date.

Dates sourced from official EA Battlefield 3 websites.

Källa: http://www.enterbf3.com/topic/2482-battlefield-3-release-date...

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Bara för att göra oss ännu mer förbannad att vi ska få vänta. 48 timmar eller 2880 minuter eller 172800 sekunder kan kännas som en lång tid för en spelgalen person som de flesta här inne är ;).

Det värsta är att jag vet (eller har fått för mig) att de lovade oss i Europa den 25/10 i början, speciellt för oss som förbokade eller förbokade via Origin.

Nu har jag läst att de släper BF3 som vi vet 25/10 i oktober i USA men även i Australien och de flesta länder i Asien.
27/10 för de flesta länder i Europa men vissa får vänta till 28/10 ex. Italien och Tjeckien.

Någon som vet varför denna orättvisa? Ok 2 dagar hit o dit men borde man inte släppa detta spel samma datum? Eller är de rädda att allt kommer att krascha om de släpper allt samtidigt? Men att vi här i Sverige inte får förtur är ju lite tråkigt. Men EA bestämmer antar jag inte Dice.

Och hur rätt du har i att det craschar... vid 17.45 27/10 gick det att installera, men vid 19:30 gick det inte att starta spelet pga verifierings fel...
Sen var jag tvungen att installera om BF3... Hur dom kan ha en releas i den skalan med en beta client/server fattar jag inte...
Idag är det torsdags kväll... Imorgon fredag... om dom inte löst det tills då... Origin fail.