Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Okt 2011

Fläkt

Skulle det funka lika bra om man hade en fläkt utanför som om man hade en inuti? Jag menar inte då fläkt till processorn, (jag menar extra fläkt till chassit).
Jag har ett microtower, och jag skulle behöva fläktar men jag vet inte om det får plats och var som jag ska leta? Min kompis berätta att jag kanske skulle behöva extra fläktar om jag skaffade nytt grafikkort i ett microtower. Så att det inte skulle överbelastas. Jag har datorn ACER ASPIRE M3201.

Om jag har fel,rätta till mig då.
Spec:
AMD Radeon HD6950 2GB (Flashad till HD6970)| HDD SATA 3.0 750GB|4GB DDR3 RAM|AMD Phenom II x6 1055T 3.2ghz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008

Ta gärna bilder som visar ditt chassi utanpå och inuti, samt befintlig kyllösning och komponenter och vilket grafikkort du hade tänkt dig.

om du menar att du skruvar fast en fläkt på utsidan av chassit, men i en befintlig fläktplats så ska det inte göra någon skillnad förutom estetisk, ljudskillnad och svårare med ev. dammfilter.

Du kan dock inte räkna med bra resultat om du bara har en fläkt som blåser luft på chassit.

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av aniron:

Ta gärna bilder som visar ditt chassi utanpå och inuti, samt befintlig kyllösning och komponenter och vilket grafikkort du hade tänkt dig.

om du menar att du skruvar fast en fläkt på utsidan av chassit, men i en befintlig fläktplats så ska det inte göra någon skillnad förutom estetisk, ljudskillnad och svårare med ev. dammfilter.

Du kan dock inte räkna med bra resultat om du bara har en fläkt som blåser luft på chassit.

Här är några bilder på min dator. http://www.4shared.com/all-images/2LGFaVRV/_online.html

Om jag har fel,rätta till mig då.
Spec:
AMD Radeon HD6950 2GB (Flashad till HD6970)| HDD SATA 3.0 750GB|4GB DDR3 RAM|AMD Phenom II x6 1055T 3.2ghz|