Ny dator - Får ej ut 120hz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallberga
Registrerad
Jul 2006

Ny dator - Får ej ut 120hz.

Hej köpte ny dator igår och har meckat fram och tillbaka men får ej ut 120hz, har senaste ati drivrutinerna och allt, (AMD Radeon HD6570 2GB kör jag nu med)

Jag använder SAMSUNG 2233RZ 120HZ skärmen, jag fick ut 120hz direkt på mitt gamla kort (Nvidia GeForce 9800) men nu får jag ej ut det.

Datorn jag köpte: http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/desktop/hp-p...

Någon som vet vad felet kan vara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008

Ett kan vara att grafikkortet inte stödjer det eller så är det för klent.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallberga
Registrerad
Jul 2006

Det bör väll stöda 120hz då det gamla kort t.o.m gör det? 60hz 59hz och 24hz är de upplösningarna jag kan ändra mellan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Det låter onekligen konstigt. Jag antar att du använder samma dual link DVI kabel till den nya datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Varför inte använda ditt gamla kort (9800) är ju också betydligt bättre sånär som inget DX11, men har DX10 samt är ungefär dubbelt så kraftfullt i spel

Men annars du har väl dual link DVI kabel, samt i både grafikort och skärm, så du inte har nått annat tex DVI vanlig eller HDMI <> dual link DVI eller nått annat liknade, det funkar nämligen inte att få mer än 60 om du gör så

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallberga
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av Mögel:

Det låter onekligen konstigt. Jag antar att du använder samma dual link DVI kabel till den nya datorn?

Yes, det gör jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallberga
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av ggustavsson:

Varför inte använda ditt gamla kort (9800) är ju också betydligt bättre sånär som inget DX11, men har DX10 samt är ungefär dubbelt så kraftfullt i spel

Mjo, jag är ingen expert på datorer och vill verkligen inte pajja något, plus det känns rätt onödigt att köpa ett nytt grafikkort och ej kunna använda det. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KARLSTAD
Registrerad
Mar 2009

Det är nog bara 1st duallink utgång i ditt grafikkort. testa att sätta den i den andra

ASUS Rampage III Extreme, X58 | i7 980X 3,33GHz | 12 GB DDR3 Corsair GT | ASUS NVIDIA 580 SLI | Intel X25 G2 160 GB | 3 X ASUS VG 236H 3D VISION | Lian li PC P80

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KARLSTAD
Registrerad
Mar 2009

kollade nu och ditt kort har bara 1 st dvi och den ska stödja 120 hz (duallink) så det kan inte vara det som är felet.

ASUS Rampage III Extreme, X58 | i7 980X 3,33GHz | 12 GB DDR3 Corsair GT | ASUS NVIDIA 580 SLI | Intel X25 G2 160 GB | 3 X ASUS VG 236H 3D VISION | Lian li PC P80

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallberga
Registrerad
Jul 2006
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

du har köpt ett riktigt sunkigt grafikkort och bytt ut ditt gamla som var bättre bra jobbat! gör om gör rätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2010

Kan vara så att skärmen bara stödjer 120 Hz genom t.ex en HDMI-utgång, har sett det på några 120 Hz-skärmar på marknaden idag

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Närpes
Registrerad
Jul 2010

Vet inte hur det är nu men när 120Hz skärmarna kom ut fungerade det inte för vissa som körde med ATI-kort. Testa med ditt gamla grafikkort om det nu inte gått sönder, vad vet jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Skriver INTE detta inlägg för att försöka vara nedlåtande eller klanka ner på dig som person så ta det inte personligt! Undrar bara hur det kommer sig att du köpte en dator för 6k på netonnet istället för att beställa i delar? Eller ett paket du får bygga ihop själv / låta företaget bygga den för en summa pengar? Undrar mest eftersom du varit reggad här 5 år. Fast du kanske inte är så aktiv vad vet jag, bara en fråga

i5 4690k, Asus z97-E, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, Crucial 250gb ssd, GTX 970 strix, 16gb ddr3 2400MHz, M2 silent pro 850w, Fractal Design R2, ASUS VG248, Windows 7 Ultimate x64. Nokia Lumia 930. SAAB 9-5 2.3t. Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Det är för att du köpte paket data. Haha.
Ne men ska man ha datorn till annat än att "jobba" med så ska man bygga den själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Oskaj:

Yes, det gör jag.

Tjo,

• Är du säker på att kabeln du använder är en duallink kabel?

Vilken sladd är din kabel mest lik?

• Finns valet på skärmen att använda analog/digital källa?

• Har du identifierat din skärm i CCC ?

• Väljer du skärmupplösningen i CCC eller i kontrollpanelen/skrivbordet?

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Falköping
Registrerad
Jun 2008

Du kan ju stoppa i ditt gamla grafikkort som är dubbelt så bättre

Corsair Obsidian 900D, Intel Core i7 6800k@4.2ghz/1.290v, Asus Rampage V Edition 10, Asus Strix GTX 1080, Corsair Vengeance LPX 3000mhz 4x4gb, Corsair RM650i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallberga
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av MyRus:

Skriver INTE detta inlägg för att försöka vara nedlåtande eller klanka ner på dig som person så ta det inte personligt! Undrar bara hur det kommer sig att du köpte en dator för 6k på netonnet istället för att beställa i delar? Eller ett paket du får bygga ihop själv / låta företaget bygga den för en summa pengar? Undrar mest eftersom du varit reggad här 5 år. Fast du kanske inte är så aktiv vad vet jag, bara en fråga

Tråden är gjord åt en polare.

fel.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Där har du möjligen felet. CCC är hur gammalt som helst. Jag har 11.8 installerad den heter AMD VISION Engine Control Center. Det ser ut att saknas saker i din. Jag kan tänka mig att du har en drivrutin som är för gammal för att innehålla 120Hz stöd. Men du säger du har den senaste....

Vad står det under
My Digital Flat-Panels > Properties (Digital Flat-Panel)?

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Använd kabeln som följer med skärmen, sen använder du den översta DVI ingången, använder du den understa får du inte ut 120Hz.

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Nov 2009

kan det vara så att home premium inte stöder 120 såg att det var det i den