Uppgradera chassi, beslutsångest!

Permalänk
Medlem

Uppgradera chassi, beslutsångest!

Hej

Är i tankarna på att uppgradera mitt chassi till något mer rymligt, chassit som jag har i dagsläget är trevligt att arbeta med, dock lite tungt och plastigt.
Vill ha ett Chassi som tillåter hög luftgenomströming. har 4x 2300rpm 140mm fläktar för att vispa luft i chassit i nuläget, vill gärna ha möjligheten att fortsätta använda dessa fläktar, då jag kan köra de under 1000rpm med fläktkontroller.

Vill ha plats för längre grafikkort, längsta jag kan ha i nuläget är 290mm, visst räcker det för de flesta kort, men blir väldigt trångt i chassit och luften stannar på samma ställe alltför länge.

Jag vill även att chassit är i aluminium, är trött på att konka runt på det nuvarande chassit, dels för vikten dels för att panelerna älskar att trilla av.
Fönster är något jag gärna vill ha, lite synd om man inte kan visa upp sin hårdvara, även om den inte är det bästa på marknaden

Så vad jag letar efter är ett chassi i 100% aluminium
Plats för 4x 140fläktar, helst i taket och fronten. går det att modda in genom att kapa i fästplåten så är det acceptabelt.
Någorlunda lätt, under 9kg helst, borde inte vara jättesvårt med aluchassi(?).
Och att det har fönster.

Det chassit jag är mest intresserad av är detta.
Det enda som detta chassi faller på är att det inte har ett fönster, jag kan ju modda in ett, jag kommer ju endå få kapa lite i fronten. Men vet inte riktigt om jag vågar.

Jag är helt öppen för förslag, känns mest som om jag snöat in mig på att chassit enbart skall ha dessa funktioner :/

Permalänk

SilverStone TemjinTJ07B-W Svart
http://www.inet.se/artikel/6901007/silverstone-temjintj07b-w-...

Lian Li PC-A71FB
http://www.inet.se/artikel/6900664/lian-li-pc-a71fb-svart

Personligen så tycker jag att båda dessa chassin är alldeles för dyra, men vill man ha ett chassi i aluminium så får man nog vara beredd att betala lite mer.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS