Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Är detta normala temps?

Tjena,

Efter att ha spelat Crysis 2 i ungefär 30 min ser mina temps ut såhär. Det ändå jag oroar mig för är FMPIN1 som visar 127*C.
Nå, Bör jag oroa mig? Använder mig av hwmonitor. Datorn låter typ lika mycket i idle som under load.

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img213/956...

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av eltrain:

Tjena,

Efter att ha spelat Crysis 2 i ungefär 30 min ser mina temps ut såhär. Det ändå jag oroar mig för är FMPIN1 som visar 127*C.
Nå, Bör jag oroa mig? Använder mig av hwmonitor. Datorn låter typ lika mycket i idle som under load.

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img213/956...

Mvh

Eftersom ingen svarat så drar jag till med en gissning! Jag tror att det är temp på mosfets till ditt moderkort. Verkar väl högt men vill minnas att jag sett liknande värden på vissa Gigabytekort tidigare så jag tror inte det är någon fara, men jag kan ha helt fel. Det kan också vara en trasig tempgivare. Kolla gärna med Everest (tror de bytt namn till AIDA numera) om det läser av tempen på ett liknande sätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grums
Registrerad
Okt 2008

Om datorn inte betett sig konstigt eller så,låter det som en trasig tempgivare eller att programmet läser fel. speedfan är väldigt bra exempel på att temp kan va fel när man kollar via mjukvara.

ALIENWARE Predator 2 Svart Chassi | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | Creative SB x-fi titanium fatal1ty pro | FUNC KB-460 | Razer Deathadder 2013 | Razer Tiamat 2.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Temperaturerna ser bra ut och 127 är förmodligen ett felvärde, de blir ofta just 127 p.g.a binära systemet.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2
Projekt: IceCase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Okej, skönt att höra. Tack alla!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Btw, värdena var likadana i hwmonitor som speedfan om det spelar någon roll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Har ett exakt likadant värde på min HWmoniter, har inte tänkt på det men datorn funkar väldigt bra!