Permalänk
Medlem

Hjälp om stabilitet

Hej! Jag har nu under en tid haft problem med stabiliteten med min i7 930.
Just nu har jag tom problem med att få den att köra en runda linpack i occt på STOCK.
Den klarar sig lite längre, ca 1,5 h om jag överklockar den lite om höjer vcore.
Är det att cpun börjar bli gammal redan eller kan jag lösa det på nåt sätt? Ska ja höja spänningen?

Tack!
Filip

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Hej! Jag har nu under en tid haft problem med stabiliteten med min i7 930.
Just nu har jag tom problem med att få den att köra en runda linpack i occt på STOCK.
Den klarar sig lite längre, ca 1,5 h om jag överklockar den lite om höjer vcore.
Är det att cpun börjar bli gammal redan eller kan jag lösa det på nåt sätt? Ska ja höja spänningen?

Tack!
Filip

Kollat så den får rätt volt på stock? Samt kollat inställningar på RAM så de följer sina specifikationer?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kollat så den får rätt volt på stock? Samt kollat inställningar på RAM så de följer sina specifikationer?

Tack! Ska göra det o låta memtest stå under dagen så återkommer ja me resultat i em!
EDIT: vad är stock vcore på 930? Och ska jag köra med eller utan load line calibration?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Såg en Grej i bios nu som ja tänkte kolla me er om de ska skapa instabilitet. 3.3 spänningen står i bios på 3,2. Är inte det ett ganska stort avvikande?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb