Funktioner som skrotas/försenas till retail av BF3

Permalänk
Skrivet av Commander:

Var må jag säga när de använder origin ID som inte går att ändras. Snackar du om programmet som kopplar sig mot ett spel på EA mobile så har EA redan sagt att man inte skall få göra det och möjligheten finns att man blir bannad.

Stämmer väl inte, de dom har sagt är att de ska släppa en egen funktion så man kan ändra ID, eller?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Anguzz:

Du får nog användning av den ganska snart efter release, dom har ju det som hög prio att fixa, om jag inte minns fel.

Hoppas det, annars jävlar! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Stämmer väl inte, de dom har sagt är att de ska släppa en egen funktion så man kan ändra ID, eller?

Origin folket på forums har sagt att vid namechange så blir det fel i deras databas etc etc och att det kan då bli problem att logga in med ditt account och att EA inte tycker om det.

De har sagt att man kommer kunna byta namn i framtiden men när denna funktion kommer har de inte sagt.

Hur stor del av detta är sanning vet jag inte men jag skulle nog hålla mig att byta namn innan man får en statement från EA eller Dice

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Commo-Rose = Lite tråkigt att den inte kommer vid release som utlovat, men "snart".
Battlerecorder = Skulle vara en väldigt bra sak att ha.
Spectator-Mode = Ett måste i klan-sammanhang, för mig som inte spelar i klan bryr jag mig inte alls.
Ping = Helt onödigt att inte ha med den.
VOIP = Onödigt. Finns annat som förmodligen skulle fungera bättre.
Flyg & Fordon = Använder alltid mus och tangentbord, fungerar utmärkt.
En enda soldat = Bryr mig inte alls, använde samma soldat i BF2, och i BC2. Vill man bara ändra namnet så går det att göra nu redan.

håller med helt. förutom spectator mode och killcam, det är nått cod-serien helt enkelt är bättre än dice på. vem fan vill se en gubbe i tredje person efter att man har blivit snipad. antingen vill man se hur det gick till (killcam) eller så ingenting

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Origin folket på forums har sagt att vid namechange så blir det fel i deras databas etc etc och att det kan då bli problem att logga in med ditt account och att EA inte tycker om det.

De har sagt att man kommer kunna byta namn i framtiden men när denna funktion kommer har de inte sagt.

Hur stor del av detta är sanning vet jag inte men jag skulle nog hålla mig att byta namn innan man får en statement från EA eller Dice

jag har ändrat mitt namn mer än 5 gånger nu....inte har jag haft problem med att logga in...

Permalänk
Skrivet av chrono:

håller med helt. förutom spectator mode och killcam, det är nått cod-serien helt enkelt är bättre än dice på. vem fan vill se en gubbe i tredje person efter att man har blivit snipad. antingen vill man se hur det gick till (killcam) eller så ingenting

Killcam - Agree 100%, Spectator mode är väl inget speciellt hos COD om de ens finns (Inget jag kollat efter).
I COD4 finns de väl, men där är de PROmod som används vid clan-matcher.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om nån har skrivit om detta redan, men Command rose ska komma i dag-1-patchen

https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/126959150205906944

Han skrev förresten senare att den patchen redan ingår i preloaden, men om man köper skivan får man förstås ladda ner den.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag vet inte om nån har skrivit om detta redan, men Command rose ska komma i dag-1-patchen

https://twitter.com/#!/zh1nt0/status/126959150205906944

Han skrev förresten senare att den patchen redan ingår i preloaden, men om man köper skivan får man förstås ladda ner den.

Riktigt nice, det här är visserligen bara en utlovad funktion som kommer med, och det känns väldigt mycket som om att zh1nt0 med flera kände sig tvingade att inkludera något från den gigantiska kravlistan (olika funktioner som mer eller mindre utlovats under utvecklingen men som inte kommer att finnas vid release) som finns på ett av de officiella forumen.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte spela i nån klan eller matcher osv. Bara public gaming kommer det bli för mig. Men även jag känner av att mycket verkar ha förenklats för konsoller. Men det är väl antagligen EA som har pushat på Dice att göra det mera konsoll/casuall gaming vänlig. Nu så kan jag bara jämnföra BF 3 caspian border beta med BFBC2. BFBC2 var iofs gjort för konsoller. Men det spelet är helt okej förutom att pingen och spelet känns tungt och slö. Jag hoppas också på att det lägger till en bättre fungerande Map/Karta Interface. Var vilsen flera gånger på Caspian border de 2 första timmarna.

Permalänk
Medlem

Spectatorläge och Battlerecorder är inte bara bra i klansammanhang utan även om man administrerar en publik BF-server. Att kunna följa en spelare som spectator vore guld värt för att t ex kapa fuskare. Battlerecorder kan vara smidig om man måste gå tillbaka och se någon viss situation, t ex teamsabotage med mera. Som det ser ut i BFBC2 nu är det ett helvete att hålla reda på folk, och jag vågar inte ens tänka på hur det kommer gå på en 64-spelarserver. PB screenshot vore ju inte helt dumt heller. Nåja, trist att det inte är med till start och troligtvis där heller inte släpps.

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Hmm... varför skulle man vilja ha flera soldater?

Jag är lite inne på samma tankar här tror jag. Att tillåta fler soldater är ju lite som att göra det fritt fram för fuskare. Har man bara rent mjöl i påsen ska det väl inte vara några problem med en och samma soldat? Jag körde då inte på fler än en på bfbc2.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Varför i helvete skulle man inte få använda Joystick för Flyg? EHhMM det e ju så man Flyger.
Har folk som gråter för att dom dör ingen Joystick kan dom fan köpa en för 200 spänn. Vi som har vill lira med den.
Strya flyg med tangenter e ju bara idiotiskt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Visste inte riktigt var denna länk skulle passa bäst men eftersom "funktionerna" i klippet komma göra många konsol spelare glada så tänkte jag att det passade bäst i den här tråden:

Ursäkta om detta har postats tidigare!

Server browser och andra server-inställningar som man numera slå på eller stänga av

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]