Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

BF2 krasch efter 30 min spelande.

Efter köp av ny dator har jag haft bekymmer med BF2 och det är allvarligt det
Tidigare kraschade det direkt men det löste sig... nu nytt bekymmer.

Spelar 30 min och sen krasch till desktop. Det har hänt flera kvällar i rad och det är just efter 30 min. Inte i ett kartbyte eller något utan 30 min.
Drar igång spelet och kan spela vidare (oftast) en stund till. Ibland tills jag tröttnar...

Har satt bf2 exe filen "kör som admin" och gjorde en manuell pbupdate men det hjälpte inte.
Värmen tycker jag inte borde vara något bekymmer eftersom jag körde bf3 betan 2 timmar utan några bekymmer.

Någon som har en lösning?
Ett bf2 som inte funkar är en katastof även med ett kommande bf3

Nuvarande dator
GeForce 560 med senaste drivrutinerna för bf3 betan
processor i7 2600
Nätagg Fractal Newton R2 650W
Ram 8 gig G.Skill
NZXT H2 låda
Och spelet ligger på 120 gig SSD samma som W7 installationen.
Och lite annat förståss...

Som sagt alla tipps på vad jag kan prova uppskattas enormt!

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmsta
Registrerad
Maj 2011

Installera om spelet, har du både patch 1,41 och patch 1.5?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Det kan ha att göra med att du har bf3-drivarna istallerade. Vad jag har förstått ska den orsaka rätt stora problem i spel förutom bf3. Prova att byta ut drivrutinerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av bullenovitch:

Det kan ha att göra med att du har bf3-drivarna istallerade. Vad jag har förstått ska den orsaka rätt stora problem i spel förutom bf3. Prova att byta ut drivrutinerna.

Ahh kan vara värt att testa med ett par versioner tidigare på drivrutinerna. BF3-drivisarna behöver man ju ändå inte på ett tag.
Tack för det tippset!
Men frågan är hur man ska göra när bf3 kommer på riktigt?
Orkar ju inte byta drivisar beroende på vad man vill spela men den dagen den sorgen.

Skrivet av Brusarn:

Installera om spelet, har du både patch 1,41 och patch 1.5?

Ja har nog varenda patch som finns till bf2 liggande på hårddisken
Kanske testar att installera om som sista åtgärd.

Tack för svaren!

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB