Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Battlefield 3 för amatörer

För en si så där 8-10 år sedan spelade jag mycket, framför allt Medal of honor och CoD men sedan kom studier och jobb i vägen och spelandet upphörde helt och hållet. Nu känner jag att det vore kul att ta upp något spel inför vintern eftersom det är för kallt och blött för golf och valet föll på BF3.

Det har ju hänt ett och annat i spelvärlden under min bortavaro och efter 5 minuter med betan kände jag mig helt lost och fullkomligt värdelös. Man hann ju inte ta 10 steg så var man död, hängde helt enkelt inte med överhuvudtaget. Det blev lite bättre och de sista dagarna fick jag till och med in en och annan kill och dog nog inte mer än 5-6 gånger/ match.

Som jag har förstått det så spelar nästan alla BF3 i nån form av lag eller klaner vilket är begripligt med tanke på hur uppdragen ser ut.

Nu till min fråga. Kan man som halvusel amatör få något vettigt ut av BF3 eller måste man vara med i ett lag/klan (eller vad det nu kallas) för att det ska bli spelbart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
surahammar
Registrerad
Jun 2009

Absolut inte, jag som oftast lirar med polare brukar ganska ofta lira ensam. Bara att försöka joina en vettig squad och köra med dem så blir det roligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2003

Jag skiter ärligt talat i om jag dör. Jag tycker det är bra att vapnen faktiskt gör ont, man är ju rätt trött på att det saknas realism i många spel. Tycker spelet SKA vara uppbyggt på att man måste idka en viss försiktighet för att inte dö. Det blir så klart roligare att lira i en squad med polarna där man har varsin designerad roll.

Det enda som var lite sådär i betan var väl att hitboxen var lite för stor.

Chassi: Aerocool DS, PSU: Corsair AX750w, CPU: Intel 4670k, MB: Asus Maximus VII Hero CPU-Cooler:: Hyper 212, GPU: Zotac 1070 AMP Ram: Corsair Vengeanance 16GB, HD:s: Samsung 850 128gb, Crucial MX 100 256GB
Övrigt: HTPC - mITX Kit * HP Proliant Microserver Gen8 * Synology DS214+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Jag hade inte spelat FPS spel överhuvudtaget förrän jag för några månader sen plockade fram ett gammalt battlefield 1942 som stått oöppnat i min hylla i ett par år. Spelade bara single player, men tyckte det var roligt, så jag testade betan av bf3 och var först i samma situation som dig. Jag dog rätt omedelbart och tyckte att jag överhuvudtagen knappt hann se de som dödade mig. Men efter ha ändrat skärminställningar en del (de var inställda för bildhanteringsarbete) och nött ett antal timmar började det gå bättre, campingkrampen släpper efter hand och man börjar röra sig bättre, får bättre vapen och sikten upplåsta. Jag är fortfarande rätt sopig, men nu har jag i alla fall en chans särskilt när jag spelar med ett vettigt lag känns det som jag gör en insats.

Hade varit bra om det fanns en skjutbana i spelet där man i lugn och ro kunde träna in skyttet, lära sig kompensera för bulletdrops etc.

Vituð ér enn, eða hvað?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
trollhättan
Registrerad
Sep 2002

Då kanske du kommer att kunna spela med oss jag kommer att ha en server uppe som kommer att heta "gudis battlefield3" server bara att hoppa in där om det finns plats.

Vi är 8 st minst som kommer att spela och vi är slöa som faen

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Det är klart!
Dom flesta spelar ändå bara för att det är kul och bryr sig inte så mycket.
Sen finns det en liten liten klick som sattsar för att bli bäst och sen en liten hangaround som tror dom e balla

Efter 6 år med bf2 spelande kör jag fortfarande för det är kul!
Inte för att bli bäst...

Att spela i en klan kan man göra för att tävla eller för att ha trevlig när man spelar och tjöta lite men en kall öl eller två på helgen

Bara in och köra så blir man bättre och klaner finns det gott om ifall du vill ha ett gäng att spela med.

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Tackar för bra svar, detta låter ju uppmuntrande och det blir nog ett köp av spelet.

Tack med för inbjudan till servern, jag ska testa och komma in där när spelet väl är släppt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2007

lär ju vara lättare i singleplayer i alla fall

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401