Permalänk
Medlem

Battlefield 2 ospelbart?

Är det bara jag som tycker Bf2 har blivit mer eller mindre ospelbart?

Vilken server man en går in på så är det alltid fullt av teamkillande idioter som bara är ute efter att förstöra för andra. Folk envisas med att flyga helikopter, även om de inte kan och kraschar direkt. Finns nästan ingen bana med Helis/Flyg som går att spela.

@Superinfantry servrarna brukade vara bra, men de är riktigt pissiga nu. Det är aldrig admins inne, det gäller nog alla servrar.

Tycker det är så jäkla trist att ett så roligt spel inte går att spela seriöst längre.

Har ni några tips på servrar där det inte bara är en massa spelförstörare?

Permalänk
Medlem

Alla är nybörjare nån gång det är inte lätt att flyga i Bf2
låt dom leka

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Är det bara jag som tycker Bf2 har blivit mer eller mindre ospelbart?

Vilken server man en går in på så är det alltid fullt av teamkillande idioter som bara är ute efter att förstöra för andra. Folk envisas med att flyga helikopter, även om de inte kan och kraschar direkt. Finns nästan ingen bana med Helis/Flyg som går att spela.

@Superinfantry servrarna brukade vara bra, men de är riktigt pissiga nu. Det är aldrig admins inne, det gäller nog alla servrar.

Tycker det är så jäkla trist att ett så roligt spel inte går att spela seriöst längre.

Har ni några tips på servrar där det inte bara är en massa spelförstörare?

Som Jygge säger låt dom leka,
TK idioter är det oftast bara att hitta en pålitlig server så blir dom snart bannade.
Men Helli o jet är nog många som vill in o lära sig flyga nu o det är helt rätt att dom ska köra, det är ju ändå public och just a game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Alla är nybörjare nån gång det är inte lätt att flyga i Bf2
låt dom leka

Haha förstår eran synpunkt. Men trodde det var det som Singleplayer var till för

Skrivet av Weedrea:

Som Jygge säger låt dom leka,
TK idioter är det oftast bara att hitta en pålitlig server så blir dom snart bannade.
Men Helli o jet är nog många som vill in o lära sig flyga nu o det är helt rätt att dom ska köra, det är ju ändå public och just a game

Jo, visst. Men det är så enormt frustrerande att flyga heli och sätta skytten i perfekta lägen för att dunka ner APC, Tanks och Helis med TV-missilen, och så börjar dom köra med kulsprutan. Sen finns det folk som ställer sig framför, så man måste TK för att kunna lyfta med Jet osv.. :/

Permalänk
Medlem

Sandviken! Funkar mer eller mindre hur bra som helst! Idioter i helis kommer dock tyvärr alltid att finnas.

Permalänk
Medlem

mm synd att det inte finns övnings server så alla nya kan träna in sig på sakerna samtidigt justera in kontrollerna ..
är själv ofta skytt för helikopter har man bra pilot så blir det rensning

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Brusarn;11477042"]Är det bara jag som tycker Bf2 har blivit mer eller mindre ospelbart?

@Superinfantry servrarna brukade vara bra, men de är riktigt pissiga nu. Det är aldrig admins inne, det gäller nog alla servrar.
QUOTE]

Nej BF2 är som det har varit under det senaste året eller så tycker jag. Bara välja server som e bra
Spelar iof inte så mycket fordon längre och det kanske har blivit mycket värre på dom servrarna.

Super 64 karkand inf only brukar det krylla med admins på iaf.
Kanske är där admingänget hänger.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Tycker att det är synd att Gotland servrarna har gått över till bc2 då jag tycker att de var några av det allra bästa servrarna

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Sandviken! Funkar mer eller mindre hur bra som helst! Idioter i helis kommer dock tyvärr alltid att finnas.

OKej, ska kika in på Sandviken!

Skrivet av Jygge:

mm synd att det inte finns övnings server så alla nya kan träna in sig på sakerna samtidigt justera in kontrollerna ..
är själv ofta skytt för helikopter har man bra pilot så blir det rensning

Jo, det är najs, flyga någon gång?

[QUOTE="TheGiant;11486113"]

Skrivet av Brusarn:

Är det bara jag som tycker Bf2 har blivit mer eller mindre ospelbart?

@Superinfantry servrarna brukade vara bra, men de är riktigt pissiga nu. Det är aldrig admins inne, det gäller nog alla servrar.
QUOTE]

Nej BF2 är som det har varit under det senaste året eller så tycker jag. Bara välja server som e bra
Spelar iof inte så mycket fordon längre och det kanske har blivit mycket värre på dom servrarna.

Super 64 karkand inf only brukar det krylla med admins på iaf.
Kanske är där admingänget hänger.

Jo, inf går bättre, men fordonsbanor är helt kaputt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Tycker att det är synd att Gotland servrarna har gått över till bc2 då jag tycker att de var några av det allra bästa servrarna

Sant. Gotland servrarna är mycket bra på Bad Company2 oxå dock. Spelar ofta Oasis på en Gotland server, brukar vara roligt

Permalänk
Medlem

Vill man lära sig flyga så man ju i alla fall hitta en tom server och gå in på, istället för att envisas med att sätta sig i transporthelikopter fullastad med folk och sedan krascha. Så lärde jag mig flyga helikopter i BC2, efter ett tag så blev jag sugen på att testa flygfordon i BF2 och det gick helt enkelt inte så bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

mm synd att det inte finns övnings server så alla nya kan träna in sig på sakerna samtidigt justera in kontrollerna ..
är själv ofta skytt för helikopter har man bra pilot så blir det rensning

Singleplayer? Alt om du vill köra på 64 player bana ta Multiplayer>Skapa Lokalt då får du tyvärr inga botar

Permalänk

Brukar spela infantry only, mycket skönare

Permalänk
Medlem

jag kör battlefield 1943 på PS3, där har jag aldrig upplevt något mer än 100% spelglädje testa det om du har xbox 360 eller ps3