BC2 på skiva, Hur får jag in det i Origin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010

BC2 på skiva, Hur får jag in det i Origin?

Tjenare!

Då jag inte använt en läsare på ett antal år (aldrig riktigt behövt) så tänkte jag använda Origin för att få ner Battlefield BC2 till datorn istället för att använda §7 metoder som innan.

(Jag har alltså köpt spelet, jag har en fysisk skiva med tillhörande nyckel.

Då lyder frågan, hur fan aktiverar jag BC2 i Origin? Har en användare sedan BF3 betan, och tänkte slänga in spelet där.
Försöker använda deras supportsida...men...imej att det är EA, så hade det varit bättre att sitta och stirra i en vägg.

Någon som vet hur jag kan göra?

Mvh

Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / EVGA GTX1070 / Samsung 840 Evo 250GB / Crucial BX100 256GB X 2 / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S / EIZO Foris 2421

KRUSIDULLEN ÄR STULEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av SuperSverker:

Tjenare!

Då jag inte använt en läsare på ett antal år (aldrig riktigt behövt) så tänkte jag använda Origin för att få ner Battlefield BC2 till datorn istället för att använda §7 metoder som innan.

(Jag har alltså köpt spelet, jag har en fysisk skiva med tillhörande nyckel.

Då lyder frågan, hur fan aktiverar jag BC2 i Origin? Har en användare sedan BF3 betan, och tänkte slänga in spelet där.
Försöker använda deras supportsida...men...imej att det är EA, så hade det varit bättre att sitta och stirra i en vägg.

Någon som vet hur jag kan göra?

Mvh

Det är lätt med dessa steg:

Öppna Origin>Registrera dig/logga in>Tryck på "kugghjulet">lös in produkt kod>skriv in koden>mina spel. Då borde det stå Bfbc2, tryck installera/ladda ner. = Profit, hoppas det hjälper

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av klemze:

Det är lätt med dessa steg:

Öppna Origin>Registrera dig/logga in>Tryck på "kugghjulet">lös in produkt kod>skriv in koden>mina spel. Då borde det stå Bfbc2, tryck installera/ladda ner. = Profit, hoppas det hjälper

Jag har försökt, men det står att koden inte stämmer -.-´ Ska man skriva allt i "ett ord", eller med bindestreck som det är på lappen?

Fractal Design R4 (SuperSvensson av chassin, jag vet) / EVGA GTX1070 / Samsung 840 Evo 250GB / Crucial BX100 256GB X 2 / Intel Core I7 4770K / G.Skill Ripjaws 2x4GB 2133 MHz / MSI Z87-G45 Gaming / Coolermaster GM650W 80+B / Nochtua NHU12S / EIZO Foris 2421

KRUSIDULLEN ÄR STULEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av SuperSverker:

Jag har försökt, men det står att koden inte stämmer -.-´ Ska man skriva allt i "ett ord", eller med bindestreck som det är på lappen?

Pröva med och utan. Om det inte funkar så får du gå tillbaks till butik och säger att koden är tagen.

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Vet att jag hade samma problem när jag skulle försöka få in mitt bc2 i Origin.
Lyckades på något vänster få in det efter snack med deras support men jag antar att det blev nå strul när jag installerat spelet första gången.

Citera för snabbare svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Nov 2010

Jag fick registrera koden på ea:s hemsida för att sedan ladda ner spelet via Origin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Jan 2002

Någon som vet om det går att göra samma med vanilla BF2?

6700k @ 4.8 | Asus ROG Maximus VIII Formula | Kingston 3000 MHz 16gb | Samsung 950 Pro m.2 500gb | Gigabyte GTX1080 | CoolerMaster V1000 PSU | Cambridge DacMagic Plus | Yamaha HS50M Studiomontiorer | Infinity Beta Sw10 sub | Corsair 900D | Acer Predator X34 | Cooled by EK Nickel-Plexi block & Alphacool Rads |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

det vill jag veta också! någon som vet?

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD