BC2 på skiva, Hur får jag in det i Origin?

Permalänk
Medlem

BC2 på skiva, Hur får jag in det i Origin?

Tjenare!

Då jag inte använt en läsare på ett antal år (aldrig riktigt behövt) så tänkte jag använda Origin för att få ner Battlefield BC2 till datorn istället för att använda §7 metoder som innan.

(Jag har alltså köpt spelet, jag har en fysisk skiva med tillhörande nyckel.

Då lyder frågan, hur fan aktiverar jag BC2 i Origin? Har en användare sedan BF3 betan, och tänkte slänga in spelet där.
Försöker använda deras supportsida...men...imej att det är EA, så hade det varit bättre att sitta och stirra i en vägg.

Någon som vet hur jag kan göra?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tjenare!

Då jag inte använt en läsare på ett antal år (aldrig riktigt behövt) så tänkte jag använda Origin för att få ner Battlefield BC2 till datorn istället för att använda §7 metoder som innan.

(Jag har alltså köpt spelet, jag har en fysisk skiva med tillhörande nyckel.

Då lyder frågan, hur fan aktiverar jag BC2 i Origin? Har en användare sedan BF3 betan, och tänkte slänga in spelet där.
Försöker använda deras supportsida...men...imej att det är EA, så hade det varit bättre att sitta och stirra i en vägg.

Någon som vet hur jag kan göra?

Mvh

Det är lätt med dessa steg:

Öppna Origin>Registrera dig/logga in>Tryck på "kugghjulet">lös in produkt kod>skriv in koden>mina spel. Då borde det stå Bfbc2, tryck installera/ladda ner. = Profit, hoppas det hjälper

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Det är lätt med dessa steg:

Öppna Origin>Registrera dig/logga in>Tryck på "kugghjulet">lös in produkt kod>skriv in koden>mina spel. Då borde det stå Bfbc2, tryck installera/ladda ner. = Profit, hoppas det hjälper

Jag har försökt, men det står att koden inte stämmer -.-´ Ska man skriva allt i "ett ord", eller med bindestreck som det är på lappen?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag har försökt, men det står att koden inte stämmer -.-´ Ska man skriva allt i "ett ord", eller med bindestreck som det är på lappen?

Pröva med och utan. Om det inte funkar så får du gå tillbaks till butik och säger att koden är tagen.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Vet att jag hade samma problem när jag skulle försöka få in mitt bc2 i Origin.
Lyckades på något vänster få in det efter snack med deras support men jag antar att det blev nå strul när jag installerat spelet första gången.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Jag fick registrera koden på ea:s hemsida för att sedan ladda ner spelet via Origin.

Permalänk

Någon som vet om det går att göra samma med vanilla BF2?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

det vill jag veta också! någon som vet?

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A