Zotac 560 TI Normal / AMP

Permalänk
Medlem

Zotac 560 TI Normal / AMP

Hej

För tillfället har jag ett Zotac 560 TI AMP! Och tänkte köpa ett till för att köra SLI med. Så min fråga är hur stor FPS skillnad är det på den normala versionen och AMP! Versionen? Blir ju lite billigare med den normala. Jag gillar inte att klocka själv heller så. Men om det inte är något märkvärdigt så kan jag ju lika gärna ta den varnliga. Hur tycker ni det är värt mellan dom 2? Som sagt jag kommer ej att villja klocka själv så att ta den varnliga versionen och klocka upp den själv är helt uteslutet. Och är det en jätte stor ström skillnad mellan vanlig och AMP!?

Jämförelse mellan Zotac 560 TI och Zotac 560 TI AMP! på Prisjakt

Är inte direkt så duktig när det kommer till att se om det är någon märkvärdig skillnad

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Jag såg att jag postade i fel del av forumet. Va meningen att komma i Geforce. Så om en moderator är snäll och flytta tråden

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk

Jag tycker att du skall köra på två likadana!

Brukar vara bäst att ha två likadana!

Edit: Såg nu att korten inte såg identiska ut nu på bild och att AMP kortet verkara vara längre... ifall det är så så är AMP kortet(troligast) byggt på andra komponenter tex: fler faser ström! sen så såg kylaren också lite anorlunda ut!

Permalänk
Medlem

du tjänar mellan 10-15% med amp kortet då det är högt överklockat, men 2st vanliga GTX560ti kort presterar 20-30% bättre än ett GTX580.
Köp ett billigt Gigabyte GTX560ti kort som är lite fabriks överklockat, men ditt amp kort kommer klocka ner sig till det lägre klockade kortet.

Att överklocka själv är löjligt enkelt i tex Msi afterburner om du ångrar dig...

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit ett likadant då det bara skiljer 200. Föredrar att ha två likadana när det kommer till SLI/CF.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

om du kör sli med två kort i olika klockfrekvenser kommer det högre klockade kortet klockas ner till det lägre klockade så de körs i samma frekvens, så om du inte vill klocka själv är det bäst att köra ett likadant till. annars kan du klocka upp ett vanligt till samma frekvenser som amp

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Men frågan är nu dock, jag har ett Corsair TX 650W V2 80+ Bronze och jag har redan ställt frågan innan dom den pallar med SLI eller så. Dom i tråden sa att det skulle gå med 2 st 560 TI i SLI, Blir inte mycket rum för överklocking sa dom men det skulle fungera annars. Men då tänkte jag så att. Jag har ju ett AMP! Som är ganska mycket fabriksöverklockat, och så vill jag ju då köpa ett till AMP!. Men eftersom dom är överklockade så dra ju dom också mer ström. Tro ni 2 st Zotac 560 TI AMP! fungerar på mitt 650w nätaggregat? Som sagt jag kommer typ inte klocka något annat i datorn i vilket fall så. Så det ända som kommer vara klockat i datorn är ju de 2 grafikkorten.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Tack för alla svar! Men frågan är nu dock, jag har ett Corsair TX 650W V2 80+ Bronze och jag har redan ställt frågan innan dom den pallar med SLI eller så. Dom i tråden sa att det skulle gå med 2 st 560 TI i SLI, Blir inte mycket rum för överklocking sa dom men det skulle fungera annars. Men då tänkte jag så att. Jag har ju ett AMP! Som är ganska mycket fabriksöverklockat, och så vill jag ju då köpa ett till AMP!. Men eftersom dom är överklockade så dra ju dom också mer ström. Tro ni 2 st Zotac 560 TI AMP! fungerar på mitt 650w nätaggregat? Som sagt jag kommer typ inte klocka något annat i datorn i vilket fall så. Så det ända som kommer vara klockat i datorn är ju de 2 grafikkorten.

650w ska räcka. i swecs test http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx... drar vanliga 560 ti 523w i sli, och 100w extra drar inte amp-versionerna

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Vad är det för volt på kortet? Du ska inte ha för mycket pga nätagget, dessutom inte så mycket oc på coun om du planerar det, men klart att du kan överklocka lite iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Tack för alla svar! Men frågan är nu dock, jag har ett Corsair TX 650W V2 80+ Bronze och jag har redan ställt frågan innan dom den pallar med SLI eller så. Dom i tråden sa att det skulle gå med 2 st 560 TI i SLI, Blir inte mycket rum för överklocking sa dom men det skulle fungera annars. Men då tänkte jag så att. Jag har ju ett AMP! Som är ganska mycket fabriksöverklockat, och så vill jag ju då köpa ett till AMP!. Men eftersom dom är överklockade så dra ju dom också mer ström. Tro ni 2 st Zotac 560 TI AMP! fungerar på mitt 650w nätaggregat? Som sagt jag kommer typ inte klocka något annat i datorn i vilket fall så. Så det ända som kommer vara klockat i datorn är ju de 2 grafikkorten.

Det kommer fungera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Vad är det för volt på kortet? Du ska inte ha för mycket pga nätagget, dessutom inte så mycket oc på coun om du planerar det, men klart att du kan överklocka lite iaf

Kan tyvärr inte kolla volten just nu på mitt AMP! kort för har inte tillgång till den datorn för tillfället. Men AMP! är redan relativt mycket överklockade ifrån fabrik så kommer inte röra dom något mer

Skrivet av Starric:

650w ska räcka. i swecs test http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx... drar vanliga 560 ti 523w i sli, och 100w extra drar inte amp-versionerna

Hoppas de då Men jag vet inte hur EL i datorn eller så fungerar men processorn och tex mitt H80 dra väll också störm och så. Ni ser min rig i min Signatur så 2 AMP! kort och allt annat som är i den så kommer det att fungera då tro ni?

Skrivet av Bulltazar:

Det kommer fungera..

Fint Tack så mycket men kolla gärna citatet precis ovan här

Blir att beställa ett AMP! kort till ikväll då om det nu fungerar med 2 AMP! kort och alla andra sakerna i min dator (Kolla signatur). Tack för alla svar!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Hoppas de då Men jag vet inte hur EL i datorn eller så fungerar men processorn och tex mitt H80 dra väll också störm och så. Ni ser min rig i min Signatur så 2 AMP! kort och allt annat som är i den så kommer det att fungera då tro ni?

sweclockers mäter hela datorn från vägguttaget, och så glömde jag påpeka att alla komponenterna i deras dator drar mindre än vad de mätt upp eftersom nätaggregatet inte är 100% effektivt. med 90% verkningsgrad drar alla deras komponenter med två normala 560 ti alltså 523*0,9 =470w. alltså 470w från allting i datorn gör att nätagget drar 523w från väggen som de mätt upp med en elmätare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

sweclockers mäter hela datorn från vägguttaget, och så glömde jag påpeka att alla komponenterna i deras dator drar mindre än vad de mätt upp eftersom nätaggregatet inte är 100% effektivt. med 90% verkningsgrad drar alla deras komponenter med två normala 560 ti alltså 523*0,9 =470w. alltså 470w från allting i datorn gör att nätagget drar 523w från väggen som de mätt upp med en elmätare

Så med andra ord så kommer det absolut att fungera Tack så mycket för all hjälp

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar