Grafikkortet slutat fungera utan överklockning

Permalänk
Medlem

Grafikkortet slutat fungera utan överklockning

Mitt grafikkort är ett xfx 5850 Black Edotion. Jag överklockade min cpu i5 760 till 3.8Ghz på mitt Asus p7p55-e lx och den klara många stress tester.

Då skulle jag börja spela Black ops med förhoppningsvis max fps, det var det också. Men efter 5 min så pang boom GsoD med artefecter.

Går tllbaka till allt standard i BIOS men problemet kvar står i spel. Har inte överklockat kortet med MSI AB eller dylikt.

Nu två veckor senarefår jag ingen bild vid uppstart inte ens BIOS post.

Vore väldigt tacksam för svar för hittar inge andra trådar som har samma problem

Mvh swidich

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: i5 760 @ 4 Ghz. Cooler Master Hyper 212 + CPU kylare. XFX ATI Radeon 5850 Black edition @ 765 Hz (stock). Asus p7p55d-e lx. 1 GB hårddisk. 4 GB Corsair @ 1600 Hz. 650 Watt nätagg.

Permalänk
Medlem

Det första jag tänker på när det kommer till artefekter är, förutom överklockning, temperaturer... kollat dem?

Permalänk
Medlem

Provade köra en extremt benchmark för grafikkortet då det kom upp i 87 annars så ligger det på 72 max i spel. Medans processorn ligger på 50 i load enligt core temp efter en timme med en CM 212 + kylare. Så temperaturerna verkar vara okej (utom i det extrema testet). Men vet du om något i "riktiga" BIOS text om bclk styr pci-e farten eller något?

Visa signatur

Min dator: i5 760 @ 4 Ghz. Cooler Master Hyper 212 + CPU kylare. XFX ATI Radeon 5850 Black edition @ 765 Hz (stock). Asus p7p55d-e lx. 1 GB hårddisk. 4 GB Corsair @ 1600 Hz. 650 Watt nätagg.