Fractal Design Define mini ljuddämpning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallentuna
Registrerad
Jan 2011

Fractal Design Define mini ljuddämpning

Hej!

Jag undrar bara som topicen säger, hur mycket ljud detta lilla define chassi dämpar. (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626350)
Är det värt att köra med ett sådant istället för ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634681 som har bättre kylning? Jag vill helst ha ett tyst system som fortfarande duger för kylning för överklockning.

MvH Niklas

Aka: Telefonskaft

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Kör på Arc då. Du kan alltid hitta tysta fläktar som gör jobbet.
Personligen hade jag valt Define pga utseendet men det är en smaksak. Är det överklocknings potentiall du vill ha är det Arc säkrare kortet. Om du kör med tysta fläktar så kan du få ner ljudnivån rätt mycket. T.ex Gentle Typhoon, Noctua, beQuiet osv.

h+

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Arazand:

Personligen hade jag valt Define pga utseendet men det är en smaksak. Är det överklocknings potentiall du vill ha är det Arc säkrare kortet. Om du kör med tysta fläktar så kan du få ner ljudnivån rätt mycket. T.ex Gentle Typhoon, Noctua, beQuiet osv.

Som chassifläkt är Scythes slipstream fläktar väldigt bra. De är även mycket billigare mot tex Noctua. Gentle tyhpoon är mer gjorda för kylflänsar.

Intel I7 2600k | Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition | Silverstone Fortress FT03| ASRock Z77 EXTREME4-M | Samsung 830 256GB | Crucial M4 64GB | Dell U2311H | Sennheiser HD 595 | Netgear Stora NAS + 2x2TB WD Green

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallentuna
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Arazand:

Tack! Jo det är synd att det inte är bättre ventilation i Definen för den är extremt snygg!

Aka: Telefonskaft