Apple sålde 4 miljoner Iphone 4S över helgen, 25 miljoner uppgraderade till Ios 5

Permalänk
Melding Plague

Apple sålde 4 miljoner Iphone 4S över helgen, 25 miljoner uppgraderade till Ios 5

Apples senaste Iphone går åt som smör i solsken. På bara tre dagar såldes över 4 miljoner mobiltelefoner. Samtidigt passade 25 miljoner användare på att uppgradera till Ios 5.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis Apple till en feeeeet vinst

Permalänk

Inte illa för Apple

Permalänk
Medlem

Inget Apple fan, men trevliga siffror:)

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Oj inte illa! Imponerade siffror!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Imponerande
Man märkte att det var en hel del som ville uppgradera till iOS 5 då det släpptes tog ungefär 15 försök för att få kontakt med servern

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Bra för Apple. Förstår inte hur folk kan köpa smartphones som är dyrare än feta TV-aparater, men jag har väl möjligtvis konstiga prioriteringar...

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Helt sjukt!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Avstängd

Sjukt populär telefon

Enkelhet säljer även om den är överprisad....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

25 miljoner uppgraderingar till iOS 5. ~700MB x 25 000 000 = ~17 petabyte. Kan det stämma

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Den sista idioten är inte född som man brukar säga.
Är det lättköpta stackare som redan satt med iPhone 4 som behövde trösta sig när iPhone 5 inte kom?
Lockelsen blev väl helt enkelt för stor och de kliade väl i plånboken

Permalänk
Medlem

så dom sålde flers enheter än förut på en expanderande marknad och dom la till Australien och Kanada till premiär kvällen är inte så imponerad måste jag säga dom borde ha sålt fler enheter.

har pratat med en del personer som säljer telefoner i storbritanien och dom har inte sålt en enda 4s men en massa 4. tror dom felsta som köpte 4s var 3gs använder och super apple fanboys

EDIT: kom just ihåg att med 4 så la dom till den vita frägen som tog dom ett halv år att sicka till folk som man kunde förhands boka samtidigt som 4 kom ut så igen det är inte en sån markant ökning när det gäller försälning av enheterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Sjukt populär telefon

Enkelhet säljer även om den är överprisad....

Sen är det "coolt" att ha en iphone, tror det spelar mer roll än "enkelhet"
De drog alltså in ca 25 miljarder kronor, lite grovt räknat.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

En hel del kosing för Apple

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Den sista idioten är inte född som man brukar säga.
Är det lättköpta stackare som redan satt med iPhone 4 som behövde trösta sig när iPhone 5 inte kom?
Lockelsen blev väl helt enkelt för stor och de kliade väl i plånboken

Eller så är det helt vanliga människor som satt på den redan populära 3GS som uppgraderade sig efter att deras tvåårsabonnemang löpt ut?

Lite kul att man säger att "iPhone 5 inte kom", det enda som inte förändrades är väl utseendet, så är det allt Androidfans bryr sig om då det tydligen är det som definerar en ny telefon? xD

4S är iPhone 5, bara att de spekulerande tidiningarna hade fel vad gäller namn, och var helt övertygade om att ny telefon måste betyda ny design, istället för att kolla ordentligt på Apples produktstrategier.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Iphone 4S som de flesta kallade en besvikelse slår alla försäljningsrekord...

Permalänk
Skrivet av Zakalwe:

Bra för Apple. Förstår inte hur folk kan köpa smartphones som är dyrare än feta TV-aparater, men jag har väl möjligtvis konstiga prioriteringar...

Förstår du inte hur tuff man är om man alltid har den nyaste iphonen? Eller hur hela ens liv skulle kollapsa om man fortfarande hade en 4a? Den är ju bara såå sommar 2011. Nu på vintern är det 4s som gäller, man vill ju inte vara helt outdated eller?

Permalänk
Avstängd

över 7000? nä då nöjer jag mig med de ynka foton jag tar med min 4'a, cpun får duga med haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Sen är det "coolt" att ha en iphone, tror det spelar mer roll än "enkelhet"
De drog alltså in ca 25 miljarder kronor, lite grovt räknat.

Coolt stadiet paserade för länge sen. Jag är teknikintresserad men jag har en iPhone 4. Underbar mobil som gör allt jag behöver. Man måste inte kunna överklocka sin mobil eller hålla på att ändra saker i os:et. Har en android platta och har inget på den som jag känner att min iPhone 4 saknar. Ett plus för iPhone är ju att de är så kraftigt optimerade så de behöver inte lika kraftiga delar.
Jag vill bara att den ska fungera och det gör den verkligen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem

Tror de flesta med 3G/3GS känner att det är dags för byte. Säkerligen många som ännu inte hoppat på smartphone-tåget väntat på 4S:en, och nu slår till.

Trodde inte att 4S:en skulle bli såhär populär, Apple har gjort det igen. Bara att applådera, oavsett vad man tycker om Apples produkter, så är de riktigt bra på att sälja dem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Zakalwe:

Bra för Apple. Förstår inte hur folk kan köpa smartphones som är dyrare än feta TV-aparater, men jag har väl möjligtvis konstiga eprioriteringar...

Det beror på att man med en smartphone kan göra så himla mycket idag och många sitter mer timmar framför sin smartphone än sin tv. Vissa som inte ställer vidare höga krav på bild och ljud, kan med smartphone spara in pengar på en kamera och videokamera.

Nå jag är också imponerad över denna försäljningen, men jag förstår att målgruppen som denna riktar sig till är stor. Men det skulle vara intressant och se statistik vad för typ av personer som köper var för typ av mobil.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Eller så är det helt vanliga människor som satt på den redan populära 3GS som uppgraderade sig efter att deras tvåårsabonnemang löpt ut?

Lite kul att man säger att "iPhone 5 inte kom", det enda som inte förändrades är väl utseendet, så är det allt Androidfans bryr sig om då det tydligen är det som definerar en ny telefon? xD

4S är iPhone 5, bara att de spekulerande tidiningarna hade fel vad gäller namn, och var helt övertygade om att ny telefon måste betyda ny design, istället för att kolla ordentligt på Apples produktstrategier.

Jag är då inget androidfan men om jag skulle vara tvungen att välja mellan en telefon som körde IOS, Android eller Windows Phone 7 så hade jag tagit en Android för att stödja öppen källkod.

Sitter idagsläget med en Ericsson J10i2 som duger alldeles utmärkt till att ringa och svara i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Den sista idioten är inte född som man brukar säga.
Är det lättköpta stackare som redan satt med iPhone 4 som behövde trösta sig när iPhone 5 inte kom?
Lockelsen blev väl helt enkelt för stor och de kliade väl i plånboken

Alla är inte fattiga, och det är många miljoner som tar den på avbetalning, och det är väl deras val att vilja ha det senaste. Sen att du kallar dom idioter för det är verkligen idiotiskt!

Du är väl en sådan person som retar dig på alla som vill ha prylar som kostar lite mer, eller helt enkelt bara retar dig på att folk föredrar Apple framför Android. låt dom göra det!

Det är väl inte ditt problem!!

Eller du ska ge dig ut på din egen lilla pilgrimsresa och försöka konvertera "lättköpta stackare" att gå över till Android! Lycka till

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Alla är inte fattiga, och det är många miljoner som tar den på avbetalning, och det är väl deras val att vilja ha det senaste. Sen att du kallar dom idioter för det är verkligen idiotiskt!

Du är väl en sådan person som retar dig på alla som vill ha prylar som kostar lite mer, eller helt enkelt bara retar dig på att folk föredrar Apple framför Android. låt dom göra det!

Det är väl inte ditt problem!!

Eller du ska ge dig ut på din egen lilla pilgrimsresa och försöka konvertera "lättköpta stackare" att gå över till Android! Lycka till

Så bara för att jag råkar köra Ubuntu på en av mina datorer så gör det mig till en förespråkare för android? Good luck Sherlock.

Var skrev jag att de var fel med att de inte köpte androidtelefoner? Att dem köper 4S får väl stå för dem men jag tycker bara att det är löjligt om man redan sitter med en iPhone 4. Har man en äldre modell så är det en annan sak.

Permalänk
Medlem

4 miljoner människor har antingen för mycket pengar, eller vet inget om produkten dem pröjsar multum för...

Nä, men grattis till Apple som tydligen lyckats bra med denna fuckup med 4S

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Lugn å fin..

Permalänk
Medlem

Jämföringen var asbra, då när 4S dök upp.

"Vi tar förra generationens Android-mobiler och jämför oss mot dom... JAAA!! Vi vann!" -daah, inte undra på. Skulle de övriga märken göra samma sak, att de uppgraderar sig stup i kvarten så hade 4S haft det tufft bland de andra märken på alla tester och hamnat bland de 10 sämsta.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Inaktiv

iPhone är helt enkelt lösningen på - just works. Själv har jag spenderat mer tid på Androidmobiler (har två stycken, en SGS2 och en ZTE Blade) på att ställa in och optimera den jämfört med 3GS som jag hade i två år, men när den väl är rätt inställd och optimerad så känns den roligare än iPhone eftersom nästan alla har den och dessutom går inte gränssnittet att customiza den som Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Men gudsförbannat, kan ni aldrig glädja er åt nått?
Måst alltid alla j*vla andoid fanboys förstöra varenda j*vla trådjävel med sina j*vla underbara superduperlurar som är bäst i väääääärlden?
h*elvete. Skärp er. Ni uppför er som nå j*vla ungar i en sandlåda.
"Buhuu, hans hink är större än min, buhuu"

Så en Ericsson J10i2 kör android? Nej just det den kör Ericssons egna OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Så bara för att jag råkar köra Ubuntu på en av mina datorer så gör det mig till en förespråkare för android? Good luck Sherlock.

Du får gärna förklara vad ditt förra inlägg hade att göra med Ubuntu, att idioterna köper 4s Dr. Watson

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]