Temperaturer i Crossfire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Kvaliten på sidoplåtarnas fästen är kass t.ex.... hörlur/mic anslutningen är kass kvalite den med som börjar glappa fort.. /:

Kvalitén på fästena blir ju sämre som ett resultat av att du har tryckt igen lådan med våld, eftersom du uppenbarligen har problem med ytan bakom moderkortsplåten. De vittrar ju inte direkt sönder av sig själva. Men ja, jag förstår dig. Om du aldrig har ägt chassit, hur kan du då avgöra att hörlur/mic-anslutningarna börjar glappa? Låter ju som omfattande användning.

Hur som helst har jag aldrig stött på detta problemet, mest eftersom mina lurar ansluts via USB.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Kvalitén på fästena blir ju sämre som ett resultat av att du har tryckt igen lådan med våld, eftersom du uppenbarligen har problem med ytan bakom moderkortsplåten. De vittrar ju inte direkt sönder av sig själva. Men ja, jag förstår dig. Om du aldrig har ägt chassit, hur kan du då avgöra att hörlur/mic-anslutningarna börjar glappa? Låter ju som omfattande användning.

Hur som helst har jag aldrig stött på detta problemet, mest eftersom mina lurar ansluts via USB.

Har 3 vänner med detta chassi och alla har samma problem.. och fästena är av kass kvalite då jag kan utan att ens ta i eller anstränga mig böja dem med lillfingret.. räcker med att fastna i dem så böjer man dem.. helt kassa :S

Permalänk
Medlem

Who gives a shit seriöst! hålla på o gnabba om ifall R3 är dåligt eller inte :/
Har själv ett R3 tycker det är ett helt ok chassi. och sätter man in tysta grejjer är de klart det blir tyst! Samma med alla chassin.
Sen ett minus som jag ser det med R3 är att man inte kan lossa hårddisk burarna då jag bara har 3 diskar utav typ 8 platser eller nått..

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Har 3 vänner med detta chassi och alla har samma problem.. och fästena är av kass kvalite då jag kan utan att ens ta i eller anstränga mig böja dem med lillfingret.. räcker med att fastna i dem så böjer man dem.. helt kassa :S

Men de är väl inte till för att fastnas i? Sålänge du tar det lugnt och inte använder våld så är detta inte ett problem. Just sayin'

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

finns det någe bra program att kolla tempen på grafikkort?
där man får lägsta och högsta temp under ex:en spelrunda?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Du kommer ALDRIG få så bra temps som du kan få i ett antec 902, aldrig.

På samma sätt som att du inte får plats med saker som ett 800D får det dubbla av...

R3 är inte genomtänkt.. Värdelöst att bygga i också.. Värdelös baksida då men typ måste sätta sig på den för att få igen den efter man dragit kablar -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Kan verkligen inte hålla med dig. Det var väldigt lätt att bygga i. Har bra luftflöde(har iofs 6 chassifläktar). Enkla lösningar(fläktfilter, "dörren", hårddisksburen).
Priset är rätt bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Men de är väl inte till för att fastnas i? Sålänge du tar det lugnt och inte använder våld så är detta inte ett problem. Just sayin'

Ett antec 902 är svårt att ens deformera med hammare.. Det är kvalité, just sayin'.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skulle inte tro att det är nån fara..

Mina kort ligger på 80 grader resp ca 72 grader i max belastning, då har iofärsig extremt bra kylning i lådan, och kör väldigt övercklockat..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linde:

finns det någe bra program att kolla tempen på grafikkort?
där man får lägsta och högsta temp under ex:en spelrunda?

Ja det gör det. finns en bra gadget för det

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Ett antec 902 är svårt att ens deformera med hammare.. Det är kvalité, just sayin'.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som att du bokstavligen sparkar på ditt chassi. Trevligt att du då har något som håller.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz