MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Melding Plague

MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

MSI:s jakt efter "båsbrudar" till vinterns upplaga av Dreamhack rör upp heta känslor i bloggosfären. Efter en mängd kritiska inlägg stoppas nu tävlingen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Word till xboxflickan.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

Lättklädda damer har alltid använts för att locka tittare och besökare... Nej, låt dom ha damer, ser inget fel med det?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Nja borde nog inte förbjudas. Men för mig skulle något sådant ge en motsatt effekt. Ser inte professionellt ut.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Synd att de lägger ner tävlingen

Permalänk

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Permalänk
Medlem

Jag röstade nej. Det är väl upp till tjejerna hurvida dom vill vara lättklädda på events? Det är väl inte upp till oss att bestämma hur de vill leva/arbeta. Moralkärringar.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Kom igen nu. Det är många av deltagarnas enda chans att se en lättklädd dam IRL.
Men visst, det känns rätt oprofessionellt och framförallt väldigt orelaterat till produkten med lättklädda damer. Lite rysk bilshow över det hela.

Permalänk
Medlem

Synd, hoppas de hittar några båsbrudar trots allt.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Inga konstigheter!

Visa signatur

INTEL CORE I7 950 > ASUS P6X58D-E X58 S-1366 CORSAIR 6GB DDR3 > GEFORCE GTX 560 TI >

Permalänk
Medlem

*snip*

Nej, Dreamhack ska inte förbjuda något sådant, det skulle inte fungera. DÄREMOT, så gör MSI helt fel när dem letar. Hur svårt är det att gå till en modellbyrå?

Språket!
Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Behövs inget förbud, men håller med att MSI's tävling gick för långt. Vill man ta avstånd från liknande åsikter är det nog bäst att göra det med plånboken (och inte låta sig lockas av boothbabes på Dreamhack ).

Permalänk
Medlem

Haha, tycker omröstningen talar rätt bra för sig själv. Klart vi vill ha lättklädda tjejer.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ovanligt att P3 speltjejen går bärsärk över nåt sånt här.

Permalänk
Medlem

Vill man inte vara med i tävlingen så behöver man inte skicka in sina bilder...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Bara för att man är tjej måste man inte vara deltagande så brusa inte upp, allt är upp till var och en här i världen..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Snark...Att köpa produkter för att någon blond silikonbrutta visar upp dem känns väldigt förlegat. Inte ens finniga småkillar går på sånt längre...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Går man ut på nattklubb får man se mer hud på fräschare brudar än här.
Det gamla knepet att sälja med hjälp av "sex" sticker för mycket i ögonen tyvärr.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk

Bra

Även fast jag gillar lättklädda tjejer så tycker jag inte det hör hemma i denna värld på något sätt. Vår datorspelsvärld har klarat sig utan detta i alla år och hoppas att den "nördiga" atmosfären kan hålla i sig för det är ju det som är charmen med det hela...typ...?! Speciellt på en sådan tillställning som dreamhack där jag anser endast ska bestå av "nördigt" och spel/datorer och inte infiltreras utav slaskiga lättklädda kopior som ändå finns i varenda hörn vid andra tillställningar. Det här med att kvinnan utges för att vara sexistisk anser jag är kvinnans egna fel som går med på det. Sluta läs mobilfoto-bloggar och kolla på bantningsprogram så kanske det blir någonting med denna sjuka värld Börja spela datorspel istället!!!!!!!

Heaven and Hell

Permalänk

Som sagt inget nytt med reklam-brudar. Men att utlysa en tävling där man ska skicka in lättklädda bilder på sig själv för att vinna prylar, njaaaee inte pk

Permalänk
Medlem

'Sexism' -skiten har gått för långt, låt dom ha sin tävling. Vill man inte vara med så behöver men ej heller vara det.

Permalänk
Medlem

Att vi i Sverige skall vara så politiskt korrekta. Personligen tvivlar jag på att en het båsbrud skulle få mig mig att köpa MSI. Dock är lättklädda damer, vid events, inget ovanligt i resten av välden...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Förbjuda? Dummaste jag hört, bara vänstervridna kommunist****** som vill förbjuda hit och dit. Vi vet ju alla hur bra det blir.
Klart det ska vara upp till MSI att göra som de vill så länge de håller sig inom lagens ramar. Xboxflickan kan välja själv vad hon vill konsumera men hon ska inte bestämma över vad andra ska se bara för hon inte gillar tjejer. Jag förstår verkligen inte varför MSI inte riktar sig till tjejer bara för att de har tjejer i montern... hur går det hand i hand?

Visa signatur

en dator

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Man behöver inte förbjuda allt man anser är fel. De som jobbar som boothbabes (eller modeller) gör sina val, precis som jag gör mitt val med plånboken nästa gång jag väljer mellan MSI och Gigabyte.

Permalänk
Medlem

Svenska moralkärringar i ett nötskal. Överallt i världen är detta vanligt förekommande men i Sverige då börjar femenist grisarna gråta omgåendebums.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

En av sakerna jag tycker är sjukt sunkigt med det här är skillnaderna för den manliga tjänsten och den för kvinnorna. Läs jobbannonserna här: http://verklighetenstolk.se/archives/1471

I männens annons så ingår det bl a lön medan i kvinnornas står det "Ni kommer ha direkt kontakt med utställaren som ni jobbar för."
Way to go -kvinnosyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

Tycker du det vore okej om de tog med lite lättklädda killar också :p?
Jag hade lätt ställt upp om få var fallet!
Att få en laptop mot att krama datorprylar iklädd enbart kallingar på dreamhack är ju win-win

Permalänk
Medlem

Vad folk ska ta allt så seriöst... Om nu kvinnorna frivilligt skickar in bilder för att vara med i tävlingen så vad tusan är det för fel med det? Tycker dom i "bloggvärlden" borde skaffa sig en annan hobby än att konstant gnälla på allt och alla.

PS: Rätt ofta där är drag queen/drag king tävlingar på DH med, men lättklädda killar i tjejtrosor är tydligen helt ok.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Känns ju inte direkt som att MSI behöver tjejerna ens, trodde dom sålde bra som det var.

För övrigt så var MSI brudarna på DH 2010 riktigt skabbiga. Hyvens, ska man fixa tjejer kan dom väl fixa tjejer som ser bra ut.

Jag tyckte bara att det såg komiskt ut när dom stod där runt kåta 14åringar...

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Xboxflickan skriver:

Där jag står, så ser det mest ut som att MSI talar om för mig
– Att MSIs produkter inte säljer sig själva, utan det behövs tits’n'ass för att övertyga deras kunder.

Ingen produkt säljer sig själv och det är därför det finns något som heter reklam.

Citat:

– Att MSI inte är intresserade av att se mig, som kvinna, som kund hos dom.

Okej, den där slutsatsen är lika logisk som skapelseberättelsen. Baseras på ingenting och helt taget ur luften.

Citat:

– Att MSI har en sexistisk och sunkig kvinnosyn.

Så alla som gillar lättklädda damer har en sunkig kvinnosyn och är sexister.

Låt oss vända på det hela...

Skulle det vara samma rabalder om vi män fick skicka in bilder, nej.

Skulle jag själv kunna tänka mig att skicka in bilder, ja.

Skulle jag kunna vinna, nej.

Tycker jag att denna bullshit är larvig och glädjedödande, ja.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!