Kommer 6990 och ett Corsair HX650W att funka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Earth
Registrerad
Jul 2007

Kommer 6990 och ett Corsair HX650W att funka?

Tjena,

Som rubriken lyder, kommer detta att fungera med en 2500k, en 7200rpm samsung HDD, några 120mm fläktar och 2 ramstickor, H50 kylare samt mitt 6990? Har googlat runt lite och får lite olika svar så tänkte att jag frågar här och ser vad panelen tror! Vill gärna kunna överklocka min 2500K men mitt 6990 kommer att gå i stock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Det kommer att funka med god marginal

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Galactica
Registrerad
Feb 2005

Inga problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

Återigen Ja det orkar hx 650w är ett kvalitets nätagg med bästa kondningar.

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Earth
Registrerad
Jul 2007

Tack för svar:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Dec 2008

Ska du inhandla det nätagget eller har du det det redan?
Som de andra säger räcker det såklart, vill bara säga att uppgradering av tex ett till 6970 så kommer du inte ha tillräckligt.

Bra och ha olika vinklar på det hela, nu är inte ett 650w så speciellt dyrt så jag håller nog med de andrar att köra på det, ifall du uppgraderar har du en reservdel/del till ett nybygge!

Intel i7 6700k Stock - ASRock Z170 Extreme4 - Crucial 32GB 2400MHz Ballistix Sport - EVGA GeForce GTX 1080 SC - Corsair AX 1200W 80+ GOLD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Earth
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Xaio:

Ska du inhandla det nätagget eller har du det det redan?
Som de andra säger räcker det såklart, vill bara säga att uppgradering av tex ett till 6970 så kommer du inte ha tillräckligt.

Bra och ha olika vinklar på det hela, nu är inte ett 650w så speciellt dyrt så jag håller nog med de andrar att köra på det, ifall du uppgraderar har du en reservdel/del till ett nybygge!

Har redan ett 650 och bygger dator till tjejen så tror inte den burken kommer att uppgraderas på ett tag