Ska den bara hänga sådär?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

Hej, byggde min första dator 3 månader sedan och nu undrar jag en sak om den, mitt grafikkort är http://www.inet.se/artikel/5409147/xfx-radeon-hd6870-1024mb och det jag undrar är om den bara ska hänga sådär? Jag satte i den i PCI 2.0 slotten och sedan 2 skruvar där bak i datorn chassi, den går liksom att röra på när den hänger där, och det känns inte optimalt. Förslag om vad jag gjort fel/ om jag gjort rätt och det ska vara så blir jag jätte tacksam för! Tack på förhand.

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skånesfagerhult
Registrerad
Aug 2010

Ta ett foto inne i burken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

det kommer, sec

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av klemze:

Ska den bara hänga så där?

Vad då, klagar tjejen?

Grafikkortet ska ju låsas (klickas) fast i pci-e och sedan skruvas fast i bakkanten. Det ska räcka, men visst kommer det inte sitta stenhårt.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Dec 2010

Det är ju inte heller meningen att du ska sitta och dra i kortet. Blir det bild på skärmen så sitter det rätt;)

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2009

Det ska ju inte precis vibrera eller något men kortet kommer som tidigare sagt inte att sitta stenhårt. Ganska svårt att göra fel när du sätter in ett grafikkort så skulle nog inte vara några problem ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Citat:

Hahahah!

» ✪ Gaming: W10 Pro | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3xHDD Σ 5TB | Define S | EVGA SuperNOVA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Reds | Beyerdynamic DT 770 PRO 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T (TN) + GW2250HM (VA)
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Ett grafikkort sitter stabilt och det ska inte gå att "vicka på" lr något.
Sätta i det och skruva fast skruvplatserna på pci platserna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

Alltså, det går att vicka på, det är därför jag undrar, försöker ladda upp en video :P, vänta en sec grabbs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

http://www.youtube.com/watch?v=irtMHz1z1zg Där är en video på hur det ser ut, mobba min röst/talfel bäst ni vill ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av klemze:

http://www.youtube.com/watch?v=irtMHz1z1zg Där är en video på hur det ser ut, mobba min röst/talfel bäst ni vill ^^

Såg väl lite löst ut, men så länge du inte kan dra ur det utan att ta bort skruvarna så skulle jag inte oroa mig då det inte kan lossna.

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mr. Prudo:

Såg väl lite löst ut, men så länge du inte kan dra ur det utan att ta bort skruvarna så skulle jag inte oroa mig då det inte kan lossna.

Det känns som att det sätter så mycket tryck på PCI-E slotten, hela kortet hänger ju typ i där, gillar dessutom inte att kortet inte är plant, det är liksom lite skevt pga att det hänger sådär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhöjden, järfälla
Registrerad
Maj 2009

Jag har ett Gtx 460 OC Och de hänger lika löst å har gjort över ett år utan problem. Mitt är dock lite lättare en ditt men inte haft några problem med det. Det är rejäl sving i den kanten du peta på i mitt kort.

(bild ) http://www.google.se/imgres?q=Gtx+460+oc&um=1&hl=sv&sa=N&biw=...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2011

Sjukt rolig titel på tråden! xD

Skämt åsido... Verkar ofta som att det blir sådär med tyngre kort. Jag drog strömkablarna på ett sånt sätt att dom lyfte upp den änden av kortet lite, men så länge man inte märker några problem så är det nog lugnt.

Skulle dock ta loss kortet om du ska transportera datorn långt eller så ^^ Vill ju inte att det ska stå och gunga nån längre tid.

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2