tillräckligt me ström ??

Permalänk

tillräckligt me ström ??

hej.

har ett radeon hd 5770 å har precis fått ett till av en kompis som skulle uppgradera....
iaf, har ett nätagg på 500w å de ja undrar e om jag kan köra krossfire utan att någon ting blir fel???

andra saker i min dator som också kanske drar mycket?:

asus krosshair iv formula

amd 3.4Ghz quad core prosessor

två hårddiskar ssd å en vanlig...

h50 vatten kylare.... klarar min dator att köra cross fire me två 5770 ???

tack så sjuukt mycket till den som svarar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

man tackar

undrar dock bara hur man läser av tabellen och lägger ihopa resultaten??
tar två 5770 samma som ett eller plussar man och i så fall blir int mitt nätagg pressat??

Permalänk
Skrivet av trollkrull:

man tackar

undrar dock bara hur man läser av tabellen och lägger ihopa resultaten??
tar två 5770 samma som ett eller plussar man och i så fall blir int mitt nätagg pressat??

Kolla lite högre upp i listan, där står det att 5770 CF drar 315 watt vid hög belastning

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trollkrull:

man tackar

undrar dock bara hur man läser av tabellen och lägger ihopa resultaten??
tar två 5770 samma som ett eller plussar man och i så fall blir int mitt nätagg pressat??

Värt att nämna att systemet de körde på var en Intel Core i7 950 3,06 GHz @ 3,8 GHz, 6GB ram och en 500GB HDD, dvs ett system som drar mer ström än ditt. Sen har du givetvis en H50 och fläktar plus hårddiskar som drar lite, men det är lugnt. Du kan även överklocka utan att oroa dig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

tack för all hjälp. ni har alla varit riktigt till hjälp
nu e da bara ett problem kvar..
i "amd vison controll center" så kan man bocka i en ruta där det står enable crossfireX och den har jag kryssat i.
men när jag öppnade speccy (ett program där man ser info om datorns mjukvara, hårdvara värme nivåer..) så stod det att crossfire var disablat. öppnade ett spel (deus ex) och satte allla grafikinställningar på max. Sen när jag spelade var de lagg/hackigt.. vad händer??
ljuger speccy eller vision controll center ?? vad gör jag.