XFX 6970 eller Sapphire 6970...?

Permalänk
Medlem

XFX 6970 eller Sapphire 6970...?

Ska köpa ett HD 6970 har jag tänkt och vill ha tag på ett XFX helst eftersom jag tyckte mitt 5850 var klockrent. Men alla XFX-korten verkar vara slut överallt förutom på "Proshop" som jag läst om och de har fått dåliga betyg (dålig service och dåliga lev. tider) samt på Webbshoppen (ännu sämre betyg).

Frågan är då om jag istället ska gå över till Sapphire från komplett för 3149kr eller helt enkelt köpa från Proshop te.x... Komplett får in XFX kortet tidigast 2e november...

Så vad skiljer i garanti, hållbarhet, kundservice osv..?

Vad ska man göra?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag har haft något Sapphire kort någongång i tiden.. Och det har nog fungerat bra!

Min favorit är iallafall XFX, aldrig haft några problem med deras kort, samtidigt så är de flesta riktigt snygga också! Orkar du vänta så kör på ett sånt.. Annars kvittar det väl

EDIT: Ska väl tillägga att om butiken fått dåligt betyg så betyder det ju oftast att det är så! Så håll dig borta..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

xfx har väl livstidsgaranti om jag inte minns helt fel?
sitter sj med 2st xfx 6970 och är riktigt nöjd med dom

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ah okej. Bryr mig inte alls hur korten ser ut bara hur de fungerar/presterar samt med garanti osv.

Vad innebär deras livstidsgaranti?

Om man ställer detta mot Sapphires garanti, hur blirre då?
Inte särskilt sugen på att vänta sålänge haha. Men vågar man lita på Proshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

xfx har väl livstidsgaranti om jag inte minns helt fel?
sitter sj med 2st xfx 6970 och är riktigt nöjd med dom

De är bara livstids garanti i usa...

Permalänk
Medlem

Aja, har bestämt mig för att köpa ett på Webhallen. 3375kr, om de har de på postlagret ska det inte ta så lång tid för det att komma ner till malmö väll?

Permalänk
Medlem

Sapphire alla dagar i veckan, dom är dom som utan tvekan gör bäst AMD kort när det kommer till programvara, kylare osv

Permalänk
Medlem

Fan, nu blir jag osäker. Men vet du hur garantin är på Sapphire korten då? De är dessutom billigare än XFX korten!

Permalänk
Medlem

Det blir nog trots allt det här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622374

Det är väll refrenskylare på det?

Kollade också på HIS-versionen som verkar vara mer populär, iaf på komplett eftersom det finns över 100 i lager av Sapphire medans endast 27 av HIS kortet..?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=616723