Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Mar 2011

Silverstone Sugo SG07B

Hej! Funderar på att köpa en Silverstone Sugo SG07B. Har dock lite frågor till de högre krafterna på Sweclockers.

1. Tänkte köra ett 580 och en i5, undrar då om det medföljande 600 w nätagget räcker till?

2. Skulle också vilja överklocka processorn, finns det överhuvudtaget kylare som klara av att hantera denna extra processorvärme i denna storleken? Finns det någon möjlighet att installera vattenkylning?

3.Jag antar att det medföljande "fanshroudet" kmr att fixa kylningen på grafikkortet, tänkte ändå bara kolla vad ni tycker om det.

Tack på förhand!

MVH Anton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2007

1# Borde funka. Funkade för mig med ett 570 utan problem

2# Inte många att välja på. Men en Scythe Samurai ZZ räcker bra. Det sitter en 180mm fläkt som öser in luft på kylaren så du behöver inte ens ha fläkt monterat på själva kylaren. 4.3Ghz klockade jag en i5 på ett Zotac kort.

3# Grafikkortet var det största problemet i en sån här burk. Kör på ett referens kort så den spottar ur värmen bak.

http://www.sweclockers.com/galleri/7483-sff-silverstone-sugo-...

Jonsbo UMX4 | Asus Z270G | Intel i7-7700k | Nvidia 1080 TI | 16GB Corsair Dominator | Samsung Evo 500GB | Corsair AX760 | Acer X34 | Custom EK vattenkylt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Mar 2011

Ok Kollade på sweclockers video om den, de sätter ju in ett 6990 som har utsprut på luft både fram och bak. Är ett 590 likadant?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

På hardforum finns exempel på corsair h70 i sugo 07.
Sök så hittar du.
Annars finns det massa i7 2600k i sugo 07 men vet inte hur mkt de klockats.

Regn är snö på sommarn.