Permalänk

Uppgradering inför BF3

Tjena gott folk!
Jag skulle vilja ha lite rekommendationer om hur jag ska göra med min burk.

Nu ser den ut så här:
CPU: 3,0 GHz Intel Core 2
RAM: 4 Gb ( 800 MHz)
GPU: EVGA GeForce GTS 250 (1 Gb, 738 MHz)

Jag vill att den ska kunna köra BF3 på höga grafikinställningar, men vet inte vad jag ska lägga pengar på först;

GPU
eller
Moderkort, CPU och RAM-Minnen

Jag är medveten om att hela datorn är i behov av en ombyggnation, men jag vill veta vilket val jag får ut mest av just nu

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkan_sk8:

Tjena gott folk!
Jag skulle vilja ha lite rekommendationer om hur jag ska göra med min burk.

Nu ser den ut så här:
CPU: 3,0 GHz Intel Core 2
RAM: 4 Gb ( 800 MHz)
GPU: EVGA GeForce GTS 250 (1 Gb, 738 MHz)

Jag vill att den ska kunna köra BF3 på höga grafikinställningar, men vet inte vad jag ska lägga pengar på först;

GPU
eller
Moderkort, CPU och RAM-Minnen

Jag är medveten om att hela datorn är i behov av en ombyggnation, men jag vill veta vilket val jag får ut mest av just nu

Tacksam för svar!

Kör CPU, moderkort och minnen först. Men oavsett vilket du tar först blir det nog svårt att spela.

Permalänk

Alltså, saken är ju den att alla komponenter är som du säger ganska sunkiga...

Så köper du ett monstergraffe kommer det flaskas av prollen, och vise versa.

Rent spontant känner jag dock att ett nytt grafikkort ger dig mer, om du nu prompt inte kan uppgradera båda, då ett GTS 250 inte är mycket att hänga i julgranen...

Men som sagt, det ena kommer flaska det andra hur du än gör, tyvärr :/

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

Jag skulle svara GPU... det är ju där det behövs mest... du har förvisso en tvåkärnig processor men mest bang for the buck får du ju med ny GPU just nu... som dom sa här på Swec. ... du kan köra en Q9550 som processor bara du har en modern GPU. Och en Q9550 borde gå att få tag på relativt billigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkan_sk8:

Tjena gott folk!
Jag skulle vilja ha lite rekommendationer om hur jag ska göra med min burk.

Nu ser den ut så här:
CPU: 3,0 GHz Intel Core 2
RAM: 4 Gb ( 800 MHz)
GPU: EVGA GeForce GTS 250 (1 Gb, 738 MHz)

Jag vill att den ska kunna köra BF3 på höga grafikinställningar, men vet inte vad jag ska lägga pengar på först;

GPU
eller
Moderkort, CPU och RAM-Minnen

Jag är medveten om att hela datorn är i behov av en ombyggnation, men jag vill veta vilket val jag får ut mest av just nu

Tacksam för svar!

Köp först ett nytt grafikkort och använd ditt 250 som physx kort om du har plats för det och sedan köper du moderkort CPU och RAM

Eller så köper du CPU, ram och moderkort nu och väntar cirka 5 månader på att de nya grafikkorten kommer och kör på lägre grafikinställningar

Permalänk
Skrivet av peterholm1:

Jag skulle svara GPU... det är ju där det behövs mest... du har förvisso en tvåkärnig processor men mest bang for the buck får du ju med ny GPU just nu... som dom sa här på Swec. ... du kan köra en Q9550 som processor bara du har en modern GPU. Och en Q9550 borde gå att få tag på relativt billigt.

Länk till där dom sa de?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

roligt att detta är den 100tråden där folk vill köra på högsta grafiken här har du ett paket som kan de http://www.inet.se/kundvagn/visa/1012571/2011-10-19 så kanske börja med ett kort sen köp moderkort cpu och minnen och räcker inte de ett till 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen_p14:

roligt att detta är den 100tråden där folk vill köra på högsta grafiken här har du ett paket som kan de http://www.inet.se/kundvagn/visa/1012571/2011-10-19 så kanske börja med ett kort sen köp moderkort cpu och minnen och räcker inte de ett till 580

Asus kylaren är fan inte bra till SLI XD Den tar 3 platser

Permalänk

sen är ju frågan hur stark PSU du har

Permalänk
Medlem

Släng på kylplattor på dom så funkar det annars behöver man ett Asus moderkort men x16 slots som är mer än 3 platser ifrån varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkan_sk8:

Tjena gott folk!
Jag skulle vilja ha lite rekommendationer om hur jag ska göra med min burk.

Nu ser den ut så här:
CPU: 3,0 GHz Intel Core 2
RAM: 4 Gb ( 800 MHz)
GPU: EVGA GeForce GTS 250 (1 Gb, 738 MHz)

Jag vill att den ska kunna köra BF3 på höga grafikinställningar, men vet inte vad jag ska lägga pengar på först;

GPU
eller
Moderkort, CPU och RAM-Minnen

Jag är medveten om att hela datorn är i behov av en ombyggnation, men jag vill veta vilket val jag får ut mest av just nu

Tacksam för svar!

Personligen skulle jag uppgradera det mest vitala.. allt. =p Går att trycka ihop en 2500k, mb + 8 gig minne med en 6870 för typ 5000 så. Med denna setup kan du lira medium 1920x1080 med respektabel fps (55 fps enligt swec's bf3-beta test).

Alternativet vore ju att gå på en billigare cpu, kanske en amd och lägga lite mer krut på grafikkortet. 560ti eller 6950?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av Gurkan_sk8:

Tjena gott folk!
Jag skulle vilja ha lite rekommendationer om hur jag ska göra med min burk.

Nu ser den ut så här:
CPU: 3,0 GHz Intel Core 2
RAM: 4 Gb ( 800 MHz)
GPU: EVGA GeForce GTS 250 (1 Gb, 738 MHz)

Jag vill att den ska kunna köra BF3 på höga grafikinställningar, men vet inte vad jag ska lägga pengar på först;

GPU
eller
Moderkort, CPU och RAM-Minnen

Jag är medveten om att hela datorn är i behov av en ombyggnation, men jag vill veta vilket val jag får ut mest av just nu

Tacksam för svar!

Är det en E8400 du har? Köp då grafikkort (vad har du för budget till att börja med?) och om du inte har en eftermarknadskylare så köp en hyper 212+, E8400 brukar gå att skrämma upp ganska mycket, inte så svårt. Tills vidare kan du köra så även om det är ett spel som gillar fyrkärniga processorer.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Klart du ska uppgrader grafiken först, här är iofs ett test med Crysis 2 och en i5 661 (3.33GHz), men som du ser så vinner du 1 fps vid 1920x1080 med en i7 2600K. BF3 är har tyngre grafik att handskas med än Crysis 2.

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Länk till där dom sa de?

tror det hette bulldozerspecial eller nåt. ninjasök bara bulldozer uppe till höger

Permalänk
Medlem

Jag skulle uppgraderat moderkort minnen osv först, främst för att datorn inte bara kommer prestera bättre i spel då, utan också bli mycket snabbare allmänt.

Men vill du få ut maximal prestanda i BF3 så är det ett grafikkort som gäller. Men vad har du för nätagg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Jag skulle uppgraderat moderkort minnen osv först, främst för att datorn inte bara kommer prestera bättre i spel då, utan också bli mycket snabbare allmänt.

Men vill du få ut maximal prestanda i BF3 så är det ett grafikkort som gäller. Men vad har du för nätagg?

Prestera bättre i spel med en ny CPU jämför med GPU... Hmmmm hur tänkte du nu? x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Prestera bättre i spel med en ny CPU jämför med GPU... Hmmmm hur tänkte du nu? x)

Även en CPU uppgradering kommer ju ge dig bättre prestanda i spel, däremot inte i klass med en GPU uppgradering. Däremot så kommer datorn bli snabbare sin helhet och det är något jag prioriterar före mumsig grafik.

Permalänk

FÖRST GPU men din CPU räcker inte. Phenom II X4 är väl billigast som inte flaskhalsar enligt tester.
Överklockar du CPU:n så bör du klara dig hyffsat i alla fall.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Tackar allihopa
Har bestämt mig för att ta och köpa en GPU snarast, resten blir nytt inom ett par månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkan_sk8:

Tackar allihopa
Har bestämt mig för att ta och köpa en GPU snarast, resten blir nytt inom ett par månader

Bra val, vilket blir det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Även en CPU uppgradering kommer ju ge dig bättre prestanda i spel, däremot inte i klass med en GPU uppgradering. Däremot så kommer datorn bli snabbare sin helhet och det är något jag prioriterar före mumsig grafik.

Vinna 1-2 FPS på ny CPU, mobo och RAM... VÄÄÄRT

Snabbare i sin helhet... beror väldigt mycket på hårddisken x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makz159:

Vinna 1-2 FPS på ny CPU, mobo och RAM... VÄÄÄRT

Snabbare i sin helhet... beror väldigt mycket på hårddisken x)

Ja eller sitta med flaskhals i BF3 och kolla på hd-filmer och köra MSI kombuster istället. Nej tack.

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Länk till där dom sa de?

Sorry... zebra1:s svar... numero 2...

Visa signatur