Permalänk

h100 i5 760;S

Har problem med kylningen, om jag kör på 4ghz så kommer den lätt upp och över 70 grader på en kärna och dom andra är ca 10 grader under (när du kommer upp i den här höjden).
1.352 Vcore
Haf X

Kör med Typhoon fläktar som suger inifrån chassit upp, och uppe över radiatorn har jag 2x 200mm som blåser upp.

Permalänk

Tror jag verkar ha löst det själv;S
skruvade hårdare på tumskruvarna på cpukylaren, dock undrar jag om jag kan ha blandat ihop skruvar;S
för på en review så jag att man kunde skruva dom med händerna och skruvmejsel, mina kan bara skruvas med mejsel, så skruva sönder mina fingrar, men är ju ändå väldigt begränsat på att få till det där sista.

Jag är total sämst på skruvar av alla slag så klandra mig inte för hårt:)

Permalänk
Medlem

Jag drog min med tumskruvar iallafall. Borde följt med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk

Jo men kunde du skruva på dom?
för jag menar, det är inte så lätt att verkligen sätta åt dom ordentligt med bara händerna, speciellt den skruven som hamnar under rören.
För på en review var det en som skruva med mejsel.

Permalänk
Medlem

Tror dom har ändrat skruvarna och bara skickar med tummskruvar för det fick jag till min i alla fall.
Slangarna är bara att böja undan, dom är ju ledade så det är inga problem alls

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk

jo men, tummen går ju sönder när man ska dra det där sista riktigt starka draget, går ju inte få sånt grepp du kan få av en skruvmejsel eller liknande om du förstår.
Kanske finns andra verktyg som kan skruva, skiftnyckel eller nåt liknande?
Några förslag?

//Tack för all respons.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker dina temps va asbra?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Bra och bra, har bättre temps nu, men kan säkert ha bättre. dock inte med stor marginal, men problemet återstår som sagt med skruvarna.

Permalänk

Okej har fortfarande problem och har printant mina temps med Linx, och jag kan inte förstå, för läser om hur folk får bättre med sämre kylare, så nånting måste jag gjort fel;S

OBS: Det där är tidigt också, tempsen lär bli högre.

PS: Har inte ni såna här skruvar?
För jag har inte såna, jag kan endast skruva med tummarna;S