byta radiatorfläkt från noctua s12b flx till gentle typhoon 1450rpm, värt det?

Permalänk
Medlem

byta radiatorfläkt från noctua s12b flx till gentle typhoon 1450rpm, värt det?

fråga 1: Har en noctua s12b flx för min h50 radiator. Det känns inte helt optimalt. Skulle jag tjäna något på att byta till en GT 1450rpm och ha noctuan som en chassifläkt istället?

Kör med in i7a 2600k i ett h2 chassi.

fråga 2: om jag byter chassifläktarna mot noctua s12b's, lär jag få ned volymen mycket?

Vet inte riktigt varför jag ens bryr mig då jag inte spelar några spel typ och datorn redan är rätt tyst och har ok temps, men tycker det nästan är roligare att mecka med datorn (bygga ihop, fixa bra luftflöde m.m.) än det är att använda den om jag ska vara ärlig hehe.

Min dröm är en dator som har lägre temperatur än rummet den är i och med 0 db när man lägger örat intill fläktarna. Då skulle jag vara lycklig!

Permalänk
Inaktiv

Lite ska det ge, så byt på du.
Är det ett NZXT H2 du har?

Mycket och mycket, är det ett NZXT H2 så har du en fläktkontroller.

Tyvärr kommer det ta ett bra tag tills dröm går i uppfyllelse.

Permalänk
Medlem

Min dröm min dröm var är du min dröm. Aja tyst blev det iaf nu när jag koppla allt till chassits fläktkontroller, lite störigt dock då datorn inte står där jag sitter exakt så måste resa på mig för att ändra temps. Det enda man hör nu är grafik-kortsfläkten men den orkar jag inte byta (nu).

Kör push pull nu med nya fläkten + gamla (nya i push). Blev väl typ 4-5 grader svalare så ingen stor skillnad. Tror att jag borde vart lite mer nogran när jag bytte kylpasta, hade nämligen ingen ren sprit att tillgå så drog bara bort typ all gammal pasta från kylaren (ny cpu så den vart ren) innan jag satte på mha kaffefilter. Syntes inget men kanske påverkar ändå?

Eller nått annat tycker idletemps på 35-40 ändå är lite högt med ett h50 i ett h2 chassi med 2 fläktar dessutom. Eller?