Kan ej klocka 2st XFX HD5850 Black Edition (Crossfire)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland / Skaraborg
Registrerad
Jul 2001

Kan ej klocka 2st XFX HD5850 Black Edition (Crossfire)

Hej Swec.

Jag har testat lite olika saker nu och sitter fast. Tänkte kolla om det är fler som har samma problem.
Som titeln råder så har jag problem att skruva upp farten på mina kort. Hade inga problem med detta när jag körde ETT kort och Msi Afterburner te x.

Har testat lite olika drivers och de hjälper inte. Kan inte ändra ett skit i CCC, bara fläkten. I Msi afterburner kan jag bara ändra volten.
I Amd clock tool kan jag skriva in en frekvens av den hastighet jag vill ha, GPU-Z visar då att kortet/korten går i den hastighet jag skrev in. Men det sparas aldrig eller blir ständigt. En reboot så är allt orginal igen.. Alltså 765mhz eller 775mhz / 1125 mhz .

Har testat Rivaturner med men det hjälper inte. Känner att jag har behov att klocka lite då BF3 kommer strax och min CPU har nu fått en stabil o bra fart.

| Intel i7 4790K @4,7Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS Z97-PRO GAMER |
| EVGA NEX750B 750W | G.Skill Ripjaws X 16GB @1600Mhz |
| Fractal Design R4 | EVGA GeForce GTX 980 Ti GAMING ACX 2.0+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av SIR_HanZen:

Hej Swec.

Jag har testat lite olika saker nu och sitter fast. Tänkte kolla om det är fler som har samma problem.
Som titeln råder så har jag problem att skruva upp farten på mina kort. Hade inga problem med detta när jag körde ETT kort och Msi Afterburner te x.

Har testat lite olika drivers och de hjälper inte. Kan inte ändra ett skit i CCC, bara fläkten. I Msi afterburner kan jag bara ändra volten.
I Amd clock tool kan jag skriva in en frekvens av den hastighet jag vill ha, GPU-Z visar då att kortet/korten går i den hastighet jag skrev in. Men det sparas aldrig eller blir ständigt. En reboot så är allt orginal igen.. Alltså 765mhz eller 775mhz / 1125 mhz .

Har testat Rivaturner med men det hjälper inte. Känner att jag har behov att klocka lite då BF3 kommer strax och min CPU har nu fått en stabil o bra fart.

Försökt PMa dig men du har stängt av den funktionen

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland / Skaraborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Mocka:

Försökt PMa dig men du har stängt av den funktionen

Ska fixa

| Intel i7 4790K @4,7Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS Z97-PRO GAMER |
| EVGA NEX750B 750W | G.Skill Ripjaws X 16GB @1600Mhz |
| Fractal Design R4 | EVGA GeForce GTX 980 Ti GAMING ACX 2.0+ |