Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

6670 problem

Har problem med mitt nya grafikkort. Har installerat drivrutiner till det men då jag försöker starta datorn med det får jag bara "No video input". Någon som har en idé hur jag löser detta?

Asus P8Z68-V PRO GEN3 || Intel Core i5 3.3GHZ || Noctua NH-D14 || XFX Radeon HD7970 ||
Corsair HX 850W || Corsair Vengenace 1600MHZ 8GB || 2TB Seagate Barracuda || 90GB Corsair Force GT ||
Fractal Arc Design

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Greenspex:

Har problem med mitt nya grafikkort. Har installerat drivrutiner till det men då jag försöker starta datorn med det får jag bara "No video input". Någon som har en idé hur jag löser detta?

Vet att det kann låta väldigt "klische" men har du kollat att skärmen funkar med andra maskiner. Har du kollat kabeln?
Dessutom förstår jag inte hur du kan installera drivrutiner trots att du inte ser något på din skärm. Gjorde du det innan du satte in det nya kortet?

Citera, så svarar jag också ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Lambda²:

Vet att det kann låta väldigt "klische" men har du kollat att skärmen funkar med andra maskiner. Har du kollat kabeln?
Dessutom förstår jag inte hur du kan installera drivrutiner trots att du inte ser något på din skärm. Gjorde du det innan du satte in det nya kortet?

Testat med annat grafikkort så skärmen och kabeln är okej. Däremot så tror jag det kan finnas nvidia druvrutiner kvar, kan det störa något?

Asus P8Z68-V PRO GEN3 || Intel Core i5 3.3GHZ || Noctua NH-D14 || XFX Radeon HD7970 ||
Corsair HX 850W || Corsair Vengenace 1600MHZ 8GB || 2TB Seagate Barracuda || 90GB Corsair Force GT ||
Fractal Arc Design

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Greenspex:

Testat med annat grafikkort så skärmen och kabeln är okej. Däremot så tror jag det kan finnas nvidia druvrutiner kvar, kan det störa något?

Man vet aldrig med drivrutiner, dom kann altid krongla...

Citera, så svarar jag också ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2006

Du har testat dom olika uttagen på skärmen och kortet?

2x ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix Gaming SLI - Intel i7 4790K@4.6GHz - MSI Gaming Z87 - 16GB Corsair Vengeance 2400MHz - Kingston HyperX Fury 240GB SSD - 8TB Seagate Barracuda HDD - Fractal Design Tesla R2 1000W - Silverstone Tundra TD03 - Samsung Bluray - Silverstone RV01 Raven - Windows 10 Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Burträsk
Registrerad
Jun 2009

Vad har du för kabel, är det DVI eller VGA, är det VGA så fungerar det bara i det ena DVI uttaget. Tror även att äldre skärmar med DVI måste sitte i det uteget som fixar VGA.

MVH Peter