Är det svårt att fixa BF3 Origin via usa så man kan lira natten mot 25e ?

Permalänk
Medlem

Har allt mellan 70 - 100 fps men tycker ändå det känns lite hackigt på något vis, någon annan som har samma? Ingen v-sync på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Från Zh1nt0:s Twitter:
@Sardinator It isn't illegal but we would advise against doing it and instead wait for the launch day of your territory.

Är detta sant Jesper är det du som frågat Detta själv ? detta borde ju betyda att det är grönt för alla utan att bli bannad om man gör på detta vis och aktiverar via VPN och spelar nu så borde det vara bansäkert eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Enligt dom är det inte olagligt utan mer att man får skylla sig själv om ens konto blir hackat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Jag är på 50% Download av spelet på Origin nu.

Ska jag passa mig som fan för play knappen på BF3 Ikonen

Efter det står 100% ska jag stänga ner fort som fan sen starta flyvpn o det eller måste jag stänga av origin innan jag fått hem hela spelet och starta FlyVPN runt 99% och sen gå in med FLyvpn o ladda det sista måste jag göra så eller för att inte råka hamna så jag får 27e klockan 0100 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Enligt dom är det inte olagligt utan mer att man får skylla sig själv om ens konto blir hackat.

Hur fasiken menar du då att Dice/EA ska hackas våra konton vad skulle det ge istället för att banna direkt ?

Eller menar du att privat personer ska hacka våra konton hur ska det gå till ?

Permalänk
Medlem

Man vill ju tro att det inte är olagligt att spela ett spel man betalat för precis..

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Konstigt, på mig står det att jag kan spela 25/10 kl 09.00. Köpt från cdkeys.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Countdooku666:

Jag är på 50% Download av spelet på Origin nu.

Ska jag passa mig som fan för play knappen på BF3 Ikonen

Efter det står 100% ska jag stänga ner fort som fan sen starta flyvpn o det eller måste jag stänga av origin innan jag fått hem hela spelet och starta FlyVPN runt 99% och sen gå in med FLyvpn o ladda det sista måste jag göra så eller för att inte råka hamna så jag får 27e klockan 0100 ?

Det är lungt, ladda klart du. Det tog ett par försök för mig innan jag fick till det. Första 2-3 gångerna stog det 27/10 men sen fick jag till det och då stog det 24/10.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Hur fasiken menar du då att Dice/EA ska hackas våra konton vad skulle det ge istället för att banna direkt ?

Eller menar du att privat personer ska hacka våra konton hur ska det gå till ?

Vet du vad en VPN är?

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Tror ni detta är något som EA har problem med om man provar? Något som kan man kan bli bannad för?

Du riskerar att få hela ditt Originkonto bannat om du råkar gå in på en rankad Battlefield 3 server med modifierade inställningar som Dice/EA inte godkänt. Som ett riktmärke för hur liberala EA är med banhammaren.

Permalänk
Medlem

är battlelog nere? kommer inte in nu mera...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djuice:

Vilken IP ska man skriva in? Den som är i printscreenen eller den han skrivit där under?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Du riskerar att få hela ditt Originkonto bannat om du råkar gå in på en rankad Battlefield 3 server med modifierade inställningar som Dice/EA inte godkänt. Som ett riktmärke för hur liberala EA är med banhammaren.

Vad pratar du om det är väl ingen som modifierat några inställningar det enda folk har gjort är väl att unlocka spelet tidigare via VPN och en kille skrev ju att Zhinto sa att detta är EJ olagligt men vi borde vänta på våran regions riktiga unlock Tid.

Allt detta har nog bara med BF3 Multiplayer servrar Kraschbenägenhet därför dom inte vill släppa in alla samtidigt men om lite folk slinker in så lär inte servrarna pajja för det då alla inte vet om detta / vågar

Permalänk
Medlem

Bara jag som får kraftigt lagg då och då även fast man ligger runt 70-80fps annars? datorn i sign.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Bara jag som får kraftigt lagg då och då även fast man ligger runt 70-80fps annars? datorn i sign.

Samma bekymmer här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djuice:

Är detta säkrare än Flyvpn ( på så sätt att folk kanske får reda på mitt ip o konto information ? )

Samt hur vet jag om jag har gjort rätt proxy settings innan jag går in på spelet i Origin för gör jag fel så blir väl spelet låst till 27e oavsett vad jag gör eller ?

Isåfall om jag följer detta ska jag skriva in exakt Ip numren o det som det står sen gå in i origin efter jag laddat hem 100% aktivera det starta spelet sen stänga av spelet och ta bort alla inställningar som jag la in innan jag aktivera ?

Permalänk
Skrivet av Danne111:

Är detta sant Jesper är det du som frågat Detta själv ? detta borde ju betyda att det är grönt för alla utan att bli bannad om man gör på detta vis och aktiverar via VPN och spelar nu så borde det vara bansäkert eller vad säger ni?

Inte jag som frågat, kolla hans twitter http://twitter.com/#!/zh1nt0

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Det verkar ju rätt grönt som jag förstår det på hans Twitter iaf eller har jag missuppfattat ?
Det vore ju helt jävla sjukt om dom banna folk för att dom spelar 2 dagar innan för ett spel vi betalat för!!

En annan sak vore det om nån piratkopierat vilket vi inte gjort dom borde bara vara glad vi vill spela

89% nerladdat på origin nu inge svar på vad jag borde använda än dock proxy ip grejen eller flyvpn ?

För övrigt är det någon som vågat spela mycket multiplayer ännu eller bara Single player =?

Permalänk
Skrivet av Danne111:

Det verkar ju rätt grönt som jag förstår det på hans Twitter iaf eller har jag missuppfattat ?
Det vore ju helt jävla sjukt om dom banna folk för att dom spelar 2 dagar innan för ett spel vi betalat för!!

En annan sak vore det om nån piratkopierat vilket vi inte gjort dom borde bara vara glad vi vill spela

89% nerladdat på origin nu inge svar på vad jag borde använda än dock proxy ip grejen eller flyvpn ?

De kommer inte banna, de är inte olagligt men de är inget som de gillar att man gör. De kommer inte banna, möjligt att de kanske skickar tillbaka en till level 1 osv. ingen aning

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jesper vad använde du Proxy ip Grejen som denna : http://forums.overclockers.co.uk/sho...ostcount=28851

eller flyvpn sättet ?

För övrigt sjukt löjligt om dom ska resetta till level 1 det är ju nog " pissigt " att usa får levla ifrån oss 2 dagar så hur kan det vara rättvist om nån kommer in 2 dagar innan fast " har semester i Usa / Korea" men bor i europa så ska ju dom skita i det.

jag är på 95.20 % nu nerladdat på origin vet du om ja måste stänga ner origin och sätta igång något av dom 2 sätten innan jag når 100% Är det kört om jag når 100% med mitt riktiga Ip nummer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewall:

Samma bekymmer här...

Samma här laggar konstant fast jag har bra fps. Misstänker AMDs drivrutiner inte håller vilket inte är ovanligt vid release av spel men jag gissar på att det är något dom kan patcha bort också. Who knows på torsdag vet man väll mer :).

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att vänta två dagar och ansluta utan vpn eller proxy? Känns lite för mig som om det inte är värt allt arbete bara för att spela en/två dagar tidigare Men vill man verkligen eller som TS är beredd att betala extra för att spela tidigare så är det ju bara att köpa en ny licens om något skulle skita sig.

Jag har i alla fall beställt från lokala gamestop så jag får ändå inte min nyckel före torsdag

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Danne111:

Jesper vad använde du Proxy ip Grejen som denna : http://forums.overclockers.co.uk/sho...ostcount=28851

eller flyvpn sättet ?

För övrigt sjukt löjligt om dom ska resetta till level 1 det är ju nog " pissigt " att usa får levla ifrån oss 2 dagar så hur kan det vara rättvist om nån kommer in 2 dagar innan fast " har semester i Usa / Korea" men bor i europa så ska ju dom skita i det.

jag är på 95.20 % nu nerladdat på origin vet du om ja måste stänga ner origin och sätta igång något av dom 2 sätten innan jag når 100% Är det kört om jag når 100% med mitt riktiga Ip nummer ?

nej när du startar spel skall du ha vpn, även om du har svenskt riktigt spelar det ingen roll, bara försöka igen med vpn och då funkar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Samma här laggar konstant fast jag har bra fps. Misstänker AMDs drivrutiner inte håller vilket inte är ovanligt vid release av spel men jag gissar på att det är något dom kan patcha bort också. Who knows på torsdag vet man väll mer :).

Jag kör på 2 x 580 med nyaste nvidia drivrutiner, släppta idag. Har allt på ultra, mellan 40 - 100 fps men ett märkligt lagg/hack hela tiden.

Permalänk
Medlem

YEAH finally första gången inne o lira spelet i single player Proxy ip Grejen funka prima iaf tack som satan !

Men av nån konstig anledning så flög jag ur spelet och det hängde sig när jag skulle Binda Prone till C och Crouch till Z Lol fan va illa man inte får binda om får väl hålla mig till original binds i single player men måste ha dom sen om jag ska lira kung på multiplayer ?

Är det någon som vågat lira seriöst på multi än ?

Vad innebär Co-Op egentligen går det att spela spelet CO OP tillsammans SINGLE PLAYER Co-OP samma story ??

Isåfall om nån vill lira co op med mig så PMA skulle vara skitkul jag kommer vara vaken länge som satan

Tillbax till Single Player nu jag tabbar ut lite då o då o kollar i tråden

Permalänk
Skrivet av Danne111:

YEAH finally första gången inne o lira spelet i single player Proxy ip Grejen funka prima iaf tack som satan !

Men av nån konstig anledning så flög jag ur spelet och det hängde sig när jag skulle Binda Prone till C och Crouch till Z Lol fan va illa man inte får binda om får väl hålla mig till original binds i single player men måste ha dom sen om jag ska lira kung på multiplayer ?

Är det någon som vågat lira seriöst på multi än ?

Vad innebär Co-Op egentligen går det att spela spelet CO OP tillsammans SINGLE PLAYER Co-OP samma story ??

Isåfall om nån vill lira co op med mig så PMA skulle vara skitkul jag kommer vara vaken länge som satan

Tillbax till Single Player nu jag tabbar ut lite då o då o kollar i tråden

OT men, HUR FAN kan du binda Prone till C och Crouch te Z ?!!?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat några timmar multiplayer nu och det funkar finfint Ganska gott om folk på de europeiska servrarna också ^^

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Känns ju sådär just nu att sitta på en förhandsbokning på en fysisk kopia istället för nedladdad.
Snart går jag och sparkar in dörren till spelbutiken....

Vart beställde du? Är ju vissa som fått sin fysiska kopia redan, min kommer imorgon från webhallen iaf

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Det här lagget är ju riktigt irriterande. Har alltid över 60 men helt plötsligt fryser spelet i ett par sec. Har en tråd om det på battlelog http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tre timmar hardcore conquest large senare. Jag har inte märkt av några större buggar. Inte så många små buggar heller, för den delen. Jag har inte märkt av det här lagget som en del har upplevt.

Operation Firestorm, tog ned en fullt lastad transporthelikopter med attackhelikopter, runt 690 poäng.

Den här första perioden där ingen har låst upp motmedel i något flyg alls, och så sitter man här med värmesökande. Så kul.