Permalänk

Trasig pump i Antec Kuhler 620?

Tjena

Jag köpte en Antec Kuhler 620 i förra veckan. Jag har kopplat in den helt enligt instruktionerna och den sitter "tätt" mot processorn. Grejen är att det låter absolut ingenting från pumpen och när jag startar datorn så går CPU-tempen från ca 40 grader upp till 100 grader på några minuter. Jag har hört att folk har klagat på att pumpen låter så jag tycker att det är lite konstigt att min är helt knäpptyst.

Jag har testat att koppla sladden både till cpu-fan, sys-fan och direkt till moderkortet. Samma resultat. Fläkten på radiatorn snurrar, men pumpen är helt tyst och tempsen blir skyhöga. Jag har testat den i polarens dator och det blir likadant där. Jag har dessutom testat att ha min gamla CPU-kylare inkopplad och bara ha Antec:en inkopplad till sys-fan. Då snurrar fläkten på radiatorn men pumpen är tyst.

Jag har en AMD Phenom II X4 940 och ett Gigabyte-moderkort. OCZ-agg och Fractal R3 om det spelar nån roll.

Nån som vet vad det kan vara för fel? Jag funderar med att gå tillbaka med skiten till Webhallen men jag vill gärna vara säker först.

Tack

Permalänk
Medlem

Om pumpen är helt tyst och processorn går ifrån 40 till 100 grader under 5 minuter så kan du ju utgå ifrån att pumpen är kass. Byta medans du har garanti eller om den gått ut kontakta webhallen och se om ni kan göra en deal att lösa problemet.

Lycka till.

Visa signatur