Akut hjälp ang XFX nätagg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Mar 2011

Akut hjälp ang XFX nätagg!

Jag har äntligen fått hem leveransen från inet innehållande Intel i7 2600K, Corshair H80, 16 Gb Vengence och AsRock's Z68 Extreme7 GEN 3 moderkort!
skapligt sugen på att få igång grejjerna! Men självklart är kabeldragningen nummer 1 så har ägnat några timmar åt det för att få bukt med mitt gamla ormbo som var tillfälligt.

Till saken nu då.... Jag har ett XFX 750W Bronze ( http://www.inet.se/artikel/6900363/xfx-core-edition-750w-80-b... )

Men när jag kollar på moderkortet så ser ström ingången ( kontakten till CPU'n ) ut på följande sätt, ( kollar mot kontakten )

F = Fyrkand
H = Halvrund

Mobo: H-F-F-H
F-H-H-F

Medan från nätagget så har jag en kabel med 2st 4pin som ser ut ( Framme från med "hake" uppåt )

Nätagg: H-F H-H
F-H H-H

Det kanske stämmer helt och hållet, att det ska vara så, att man kan sätta i Halvrund i en Fyrkantig ? isf är det ju inga problem!
tänkte bara för att jag hade bara en 4pin i mitt gamla mobo ( matx )

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Kardizz:

Jag har äntligen fått hem leveransen från inet innehållande Intel i7 2600K, Corshair H80, 16 Gb Vengence och AsRock's Z68 Extreme7 GEN 3 moderkort!
skapligt sugen på att få igång grejjerna! Men självklart är kabeldragningen nummer 1 så har ägnat några timmar åt det för att få bukt med mitt gamla ormbo som var tillfälligt.

Till saken nu då.... Jag har ett XFX 750W Bronze ( http://www.inet.se/artikel/6900363/xfx-core-edition-750w-80-b... )

Men när jag kollar på moderkortet så ser ström ingången ( kontakten till CPU'n ) ut på följande sätt, ( kollar mot kontakten )

F = Fyrkand
H = Halvrund

Mobo: H-F-F-H
F-H-H-F

Medan från nätagget så har jag en kabel med 2st 4pin som ser ut ( Framme från med "hake" uppåt )

Nätagg: H-F H-H
F-H H-H

Det kanske stämmer helt och hållet, att det ska vara så, att man kan sätta i Halvrund i en Fyrkantig ? isf är det ju inga problem!
tänkte bara för att jag hade bara en 4pin i mitt gamla mobo ( matx )

Den 8-pin som har tre likadana i rad är till grafikkort, inte moderkortet. Se bilden här

Till moderkortet har du de splittade 4-pinsen.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS 2.x (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: Sabertooth 990FX+AMD 1090T@4.0GHz +16GB Vengeance 1600,CM HAF 912 Plus, Antec HCG620m PSU, 240GB Crucial MX100 SSD, Sapphire Radeon HD7870 XT, Phanteks PH-TC14PE kylare
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, Samsung EVO 850 250GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Mar 2011

Tack!, det var precis så jag menade, fick mig en rejäl tankeställare bara när jag såg att dem inte såg lika dana ut
Pci-E kablarna har ja koll på! men tack så mkt

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.