6850 CF, hjälp och frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chill-IV:

Om du ska överklocka CF så måste du stänga av Ulps i regedit, kommer inte funka annars .... en anledning till att du crachar.
Gissar dina kort sitter tätt ihop, har du en fläkt på lådan som blåser på dina kort?

Ganska tätt ihop och en 140 mm fläkt kommer blåsa rakt på dem (troligtvis en 180mm sen)

Men de är inte överklockade, men vad är detta ulps du pratar om?

DU VERKAR HA LÖST MITT PROBLEM. HERREJÄVLAR. SKA TESTA LITE MER VÄNTA

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Ganska tätt ihop och en 140 mm fläkt kommer blåsa rakt på dem (troligtvis en 180mm sen)

Men de är inte överklockade, men vad är detta ulps du pratar om?

DU VERKAR HA LÖST MITT PROBLEM. HERREJÄVLAR. SKA TESTA LITE MER VÄNTA

Klicka här http://www.overclock.net/amd-ati/667144-crossfire-disabling-ulps.html

O glöm inte att installera CAP http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/crossfirex-app-profiles.aspx

Visa signatur

AMD - Ryzen 5800x | ASRock - Pro4, X570M | G.Skill - Trident Z Neo 4x8GB | Powercolor RX 6700 XT Red Devil 12GB | WD BLACK SN750 NVMe M.2, 1 TB | Corsair - RM 750X Psu | Antec - P120 Crystal | 4x140mm | Cooler Master ML360R push/pull

Permalänk
Medlem

Jo var inne på den sidan! Funkar bra nu, spelat cryisis en stund drog upp på högsta grafik (tror de va bästa, den har ju annat än "medium, ultra" osv på 1920x1020 låg på 70% i gpu belastning och runt 64-65 c på den sämsta. Riktigt nöjd, inte bästa men lagom för mig! Längar till bf3.

Tack för all hjälp av alla och tack speciellt till dig som kom med lösningen (so far iaf )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Eftersom OP sitter på en AMD Phenom II X4 955 3,2 , borde inte denna bottlenecka ett system med två system med 6850 i CF (även om 955 är uppe vid 3,8)? Tänker att man borde inte få ut så mycket mer än vad man får av ett kort.

Samt hur högt skulle man behöva pressa denna stackars 955 för att nå ett acceptabelt "stopp" på ca 80->90% GPU usage?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158483:

Eftersom OP sitter på en AMD Phenom II X4 955 3,2 , borde inte denna bottlenecka ett system med två system med 6850 i CF (även om 955 är uppe vid 3,8)? Tänker att man borde inte få ut så mycket mer än vad man får av ett kort.

Samt hur högt skulle man behöva pressa denna stackars 955 för att nå ett acceptabelt "stopp" på ca 80->90% GPU usage?

Jupp, de bottleneckar lite men inte speciellt mycket. Ligger vid nästan 95% på CPU och 80-85 % på grafikkorten då. Men ska försöka fixa sluten vattenkylning för CPU så kanske jag kan ta mig upp på 4 eller liknande.

Men jag får upp mer med CF än med ett kort utan tvekan.

Visa signatur

Citera för svar