Antec KÜHLER H2O 920 vs. Corsair Cooling Hydro H100?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Antec KÜHLER H2O 920 vs. Corsair Cooling Hydro H100?

Ska införskaffa någon utav dessa till mitt bygge i ett Corsair 600T.
Undrar därför fördelar/nackdelar med båda och vilken som får ner temperaturen mest.

All hjälp uppskattas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Eftersom jag är ny inom vattenkylning undrar jag också vart bäst stället att montera själva pumpen är?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Frackippy:

Eftersom jag är ny inom vattenkylning undrar jag också vart bäst stället att montera själva pumpen är?

Corsair H100, Antec Kühler är ju inte direkt som de klassiska vattenkylningsanordningarna där du bygger din egen loop, sätter ut pumpar, reservoarer, radiatorer etc. Istället får du ett kompakt simpelt system som du inte modifierar eller lägger till något på (förutom om du är riktigt hobby-hardcore).

Pumpen i dessa system sitter inbyggd i kylarblocket, så svaret på din fundering är: på processorn

i7-4790K 4.6 GHz | 32GB DDR3 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | MSI Geforce GTX 1080 Gaming X | 500GB SSD | 4TB Stripe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Teddis:

Corsair H100, Antec Kühler är ju inte direkt som de klassiska vattenkylningsanordningarna där du bygger din egen loop, sätter ut pumpar, reservoarer, radiatorer etc. Istället får du ett kompakt simpelt system som du inte modifierar eller lägger till något på (förutom om du är riktigt hobby-hardcore).

Pumpen i dessa system sitter inbyggd i kylarblocket, så svaret på din fundering är: på processorn

Blev självklart vart den skulle sitta när du skrev de

De blir en H100. Tack för hjälpen